עבודה קבוצתית במודול: שיפור עסקי 2068-ציון מעולה

תקציר העבודה

תקציר מנהלים " … ביצועים ניתנים לשיפור בכל אחד מהמימדים: זמן, עלות, ביצועים, שביעות רצון לקוחות.
במקרים רבים ניתן להקטין את משך הביצוע או לשפרו ללא תוספת עלות באמצעות הכנסת שינויים בתחומים שונים כגון: שינויים במוצרים, תהליכי עבודה וכו'.
תנאי הכרחי לשיפור ביצועים הוא למידה מתמדת שיכולה להתבצע הן ברמה הארגונית והן ברמה האישית…" (גלוברזון, 2000, עמ' 229).
מסמך  זה דן בחברת PIPEWORK, חברה העוסקת במספר מוצרים בתחום האינסטלציה והחימום וכמן כן מייצרת מגוון מוצרים לחנויות וספקי "עשה זאת בעצמך".
החברה נקלעה לקשיים הדורשים ניתוח והכנת תוכנית פעולה להבראה.
במרוצת שלבי ניתוח החברה מתברר כי PIPEWORK הינה מורכבת הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה לוגיסטית:
הארגון קונה מגוון רחב של חומרי גלם על מנת לייצר את מגוון המוצרים הרחב שלו.
כל מחלקה בארגון מנהלת את פעילותה הכוללת: רכש, ניהול מלאי, ניהול חשבונות ומקבל החלטות עסקיות בצורה עצמאית ללא שילוב משאבים למטרות חסכון בהוצאות ויעילות התפעולית.
הנהלת החברה הראשית אינה מקבלת תמונת מצב מדויקת בזמן אמת, וכן הדוחות התקופתיים אינם משקפים את הפירוט הדרוש ע"מ למצוא את מקורות החוסר יעילות בתהליכי החברה.
מסמך זה מפרט את התהליכים הקיימים בחברה, ניתוח המשמעויות של הכשלים המרכזיים בארגון ומציע פתרון מקיף תוך בחינת שיטת  BPR במלאי וברכש ושיטת KAIZEN בניהול כוח האדם. מאחר והחברה זקוקה לטיפול מיידי , התמקדנו בנושא המרכזי שזיהינו שהינו ניהול המלאי ובחנו עבורו את שתי השיטות.
כחלק מהצעות השיפור בחנו את מערכת ה- ERPוהתמקדנו במודול ניהול רכש ומלאי  , הצענו תוכנית דו-שלבית לטווח קצר בשיטת ה-BPR המוביל לתוצאות מהירות אך גם רמות סיכון גבוהות. בתהליך זה זיהינו את הבעיות בתהליכי המלאי והרכש כקריטיות בהשפעתן השלילית על תהליכי התפעול בחברה.
התהליך מגדיר את ניתוח תהליכים אלו והטמעת מודול הERP המתאים כפתרון הנכון בזמן המיידי כדי להדגים שיפור ניכר בביצועיה העסקיים של החברה.
ולטווח הארוך טיפול על ידי גישת ה-KAIZEN, הדוגלת בשיפור הדרגתי של תהליכים בארגון, תנחה את המשכיות המדיניות השיפור בארגון ע"י המשך שוטף של הטמעת המודולים הנוספים של מערכת ה ERP לכל מחלקות הארגון כדי להשלים את מחשובם ולהעניק היזון חוזר אמין ושוטף להנהלה הבכירה אשר אמונה על הובלת הארגון להצלחה ואיתנות פיננסית לאורך זמן.
תוכן עניינים
 תקציר מנהלים  ..            3
ניתוח תהליכים מרכזיים בארגון  -…       4-10 שיפור תהליכים במתכונת Kaizen ו- BPR    -.     11-19
סיכום .          20 ביבילוגרפיה -…          21