בניית תוכנית שיווקית ליבוא מוצר חדש שאינו קיים בארץ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 8230

תקציר העבודה

תוכן עניינים
א. מבוא 1-6
ב.
איסוף אינפורמציה וניתוח המצב בשוק היעד ..6-12
ג. מחקרי שווקים 15-18
ד. קביעת יעדי שיווק –18-21
ה.
קביעת אסטרטגיית השיווק –21-29
ו. קביעת התקציב השיווק -29
ז.
זמנים פיקוח ובקרה -30-31
ח. סוף דבר –31
ט. ביבליוגרפיה -32
י. נספחים                                                                           קריאה נעימה! תוכן עניינים
א. מבוא 1-6
א.1. הענף –…1-3
א.1.1. גלישת גלים בישראל –1
א.1.2. תולדות הגלישה בישראל ..2
א.1.3. תחרויות גלישה –…2-3
             א.1.4. גלשן וסוגי גלשנים –…3     א.2. המוצר -..4-6
א.2.1. חברת ASR -.4
א.2.1. פיילוט המוצר באורלנדו …4-5
א.2.2. המוצר שלנו- Surf Park .5-6
ב.
איסוף אינפורמציה וניתוח המצב בשוק היעד .6-12
ב.1. הענף והתחרות (שוק המטרה E + 3(C –…6-12
ב.1.1
לקוחות Customer –6-7
ב.1.2. מתחרים Competitors -.8-9
ב.1.3. סביבה עסקית  Environment -10-12
ב.1.4. החברה Company –12
ב.2. SWOT Analysis ..12-14
ב.2.1. חוזקות= Strengths -..12
ב.2.2. חולשות= Weaknesses ..13
ב.2.3. הזדמנויות= Opportunities –13
ב.2.4. איומים= Threats -..13-14
ב.3. ניתוח אטרקטיביות לפי המסגרת של פורטר (מייקל א. פורטר 1980)-14-15
ב.3.1. כוח הספקים -15
ב.3.2. כוח הלקוחות -15
ב.3.3. איום כניסת מתחרים לשוק 15
ב.3.4. איום של תחליפים –..15
ב.3.5. עוצמת התחרות בין המתחרים הקיימים –.15
ג. מחקרי שווקים –…15-18
ג.1. מחקר איכותני –…15-16
ג.2. ריכוז ממצאים בולטים במחקר -…16-18
ד. קביעת יעדי שיווק –18-21
ד.1. שוק המטרה –18-19
ד.2. מיצוב -19-20 ד.3. יעדי השיווק –20-21
ה.
קביעת אסטרטגיית השיווק -…21-29
ה.1. תמהיל השיווק – מודל ה-4 P  (פרופ' ג'רום מקארתי 1960) ו- 4 C (רוברט     לאוטנבורן,
1 990) ה.1.1. מוצר (P)- ערך ללקוח (C) –21-23
ה.1.2. מחיר (P) – עלות ללקוח (C) -..23-
5 ה.1.3. מקום (P) – נוחות (C) -26
ה.1.4. קידום מכירות (P) – תקשורת (C) 27-29
ו. קביעת התקציב השיווק -29
ז.
זמנים פיקוח ובקרה …30-31
ז.1. זמנים -..30 ז.2. בקרה -.31
ח. סוף דבר –31
ט. ביבליוגרפיה …32
י. נספחים                                                                           קריאה נעימה! א. מבוא
א.1. הענף  ספורט גלישת הגלים הינו ספורט אתגרי מוביל בתחום פעילויות האקסטרים הן בארץ והן בעולם, הפונה לקהל רב ומשלב בתוכו את מרכיבי האדרנלין המגוונים של מהירות, גובה ורמת סיכון.  ככזה הפך ענף הגלישה לתחביב ופעילות פנאי פופולארית המתאים לכל גיל.
פעילות הגלישה מתבצעת באמצעות גלשן כשהרעיון הבסיסי הוא לחתור על הגלשן מהחוף אל הנקודה בה הגלים מתחילים להישבר, לתפוס גל בנקודה זו ולגלוש עליו לכיוון החוף.
א.1.1. גלישת גלים בישראל בישראל עונת הגלישה אינה סדירה ואף על פי כן, בשל תנאי מזג האוויר המשתנים נמשכת לאורך כל השנה. חודשי הקיץ מאופיינים בטמפרטורת המים החמה (וגם במדוזות) לעומת חודשי החורף המאופיינים בסערות וגלים חזקים אשר מחייבים שימוש בחליפות גלישה. תנאי הגלישה הטובים הם בעיקר בחורף במיוחד לאחר סערות כאשר אין רוח והגלים עולים באופן מסודר וסדיר, מצב זה ניקרא בשפה המשותפת לגולשים מסביב לעולם, "סוואל". מכיוון שחופי ישראל הם בשולי הים התיכון, ולא באחד האוקיינוסים, הגלים בישראל הם קטנים בגובהם ביחס לגלים עליהם מקובל לגלוש בעולם. אחת הסיבות להיווצרות גלים היא הרוח. הרוח הטובה ביותר בישראל ליצירת גלים היא רוח דרומית מערבית ו/או מערבית. רוח זו היא רוח מסוג ON SHORE הכוונה היא לרוח הבאה מן הים לכיוון החוף והיא המייצרת את הגלים בארצנו. לאחר רוח ON SHORE בעוצמה גבוה הים בדרך כלל יהיה מבולגן ומאוד גבוה ורוח מזרחית יכולה לסדר אותו ולהוריד את גובה הים ובעצם לאפשר תנאי גלישה. צורת הגל ועוצמתו תלויה בעיקר במבנה ובהפרשי גובה הקרקעית. לדוגמא בחופים בהם מצע הקרקע הוא קבוע, כלומר, סלעי וההפרש בין המים העמוקים למים הרדודים גבוה נצפה לגל צינורי. לעומת זאת כאשר ההפרש נמוך נצפה לגל שטוח שבד"כ יהיה חלש בעוצמתו בהשוואה לגל צינורי.