פעילות גומלין בכיתה קבוצה גדולה וקבוצה קטנה,ביילי

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2815
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מאפייני קבוצה גדולה וקטנה על פי: Bany&Johnson מאפייניה של  קבוצה קטנה מאפייניה של  קבוצת עבודה –
1 .זוהי קבוצה  שמטרתה להשיג מטרות מוגדרות פעילות גומלין בכיתה מחקר נוסף של פרידמן וקורונגולד: המחקר התמקד בתכנים המרכזיים ביחסי הגומלין בין המורה לתלמיד. הנבדקים,תלמידים בעל יסודי נתבקשו לציין פעולות של המורה "הטוב" שמעניקות לתלמידים הרגשה טובה, מאפייניו של מורה "רע"  פעולות של מורים שמרגיזות תלמידים, והתנהגויות/תגובות של תלמידים שמלחיצות מורים. תוצאות: ההיבט המרכזי ביחסי הגומלין קשור לגלויי קרבה מצד המורה, כלומר תלמידים מעוניינים ש"המורה הטוב" יפגין כלפיהם יחס אישי, אנושי, חם ואפילו אינטימי, ייתן הדרכה ועצה ויסייע בפתרון בעיות אישיות. בנוסף, תלמידים מערכיכם שמורים שמשרים אווירה נעימה ורגועה, מלמדים היטב ומגלים חוש הומור. לעומת זאת המורה "רע"   מבטא התנהגויות שמרגיזות תלמידים בעיקר אלה הן הפוגעות או מעליבות תלמידים כגון כאשר מורים מראים כלפיהם רגשות עליונות או  כאשר מטיל עונשים שנראים להם בלתי מוצדקים או שרירותיים. ההתנהגות שמלחיצה מורים, לדעת התלמידים, היא הפרעה בכיתה, פטפוט ורעש שמונעים את קיום ההוראה וחושפים את חוסר האונים של המורה וגם מורים נלחצים כאשר תלמידים נכשלים במבחנים, כאשר תלמידים מבקרים אותם וכאשר אינם מצליחים להעביר את חומר הלימוד כתוצאה מהפרעות חוזרות ונשנות.
מחקר של רחל הרץ-לזרוביץ: עשתה תצפיות לבדיקת התנהגויות של תלמידים בכיתה. נמצא כי למרות שההקשר החברתי-מנהלי והסביבה הפיסית מגבילים את התלמידים, עדיין מגוון ההתנהגויות האפשריות בכיתה גדול למדי התלמידים האינטראקציה החברתית מאפשרת תלמיד לחפש ידע ,לכן "מורה טוב" נחשב כמי אפשר-
ללא ביבליוגרפיה!!!