הצעת מחקר סלקום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9267
מספר מקורות 57

תקציר העבודה

תוכן עניינים
נושא                                                                                                                 עמוד מבוא -. 3
חלק ראשון תאור הארגון — 4-5
הצגת הבעיה —
.5-6
שאלת המחקר –6
מטרת המחקר –
-6
סקירת ספרות –7-21
רציונל המחקר –22
הגדרת המשתנים -22-23
השערות המחקר -.24
תרשים מודל המחקר 24
חלק שני מערך ושיטת המחקר
5 המדגם –
5 כלי המחקר
5 -26
ההליך -.26
שיטת הניתוח –.26
מגבלת המחקר –26-27     לוח זמנים .27
רגישות -27              ביבליוגרפיה –…28-31   נספחים -32
מבוא
עבודת מחקר זו עוסקת בנושא תפיסת הקידום ותפיסת היוקרה מול כוונות העזיבה של הטכנאים במעבדות השירות של חברת סלקום תוך בדיקת השפעת המשתנים הדמוגרפים:מין, גיל ורמת השכלה על נושאים אלו. הבעיה העסקית שהמחקר בא לענות עליה היא מניעת מגמת העלייה בעזיבת הטכנאים. במהלך השנה האחרונה קיימת עלייה בכמות הטכנאים העוזבים את החברה. עזיבות אלו גורמים לחברה הפסדים של כל עלויות ההכשרה של העובד, איבוד הידע הנצבר ועוד. רציונל מחקר זה מתבסס על ההשערה כי קידום ותפיסת יוקרה חיצונית הנו מרכיב בעל משקל רב מבחינת העובד. ככל שחשיבות מרכיב זה לעובד תהיה יותר גבוהה ואילו הערכתו לקבל קידום תהיה יותר נמוכה, כך תגדל רמת כוונות העזיבה של העובד ולעזיבה בפועל מוגברת של העובדים.
מטרות ושאלות המחקר התמקדו במציאת רמת כוונות העזיבה של הטכנאים תוך נתינת משקל למשתנים דמוגרפים וכן בדיקת הקשר בין תפיסת הקידום ותפיסת היוקרה החיצונית מול כוונות העזיבה של הטכנאים.
אוכלוסיית המחקר כוללת בתוכה את כל הטכנאים המועסקים במעבדות הנמצאות בנקודות השירות השונות של סלקום ברחבי הארץ.
אוכלוסייה זו מונה 76 טכנאים.