עבודה בקורס בתי ספר, הורים קהילה ושותפות - 2150

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4368
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תוכן עניינים
פרק נושא עמוד
1 מבוא
-1-
2 סקירת ספרות -1-
2 .1
מעורבות הורים -1-
2 .2
בית הספר הקהילתי -8-
2 .3
קונפליקט -8-
2 .4
תקשובת -9-
2 .5
חוק השילוב -9-
2 .6
מאבקי כח וקונפליקטים בגן -9-
3 תיאור המקרה -10-
4 חקר המקרה -10- 5
סיכום, מסקנות והמלצות -11- בבליוגרפיה
-13- נספחים -15- מבוא
בעבודה זו חקרתי את הקשר, שרבים טוענים לקיומו, בין מתן חינוך ומבנה מערכת החינוך וציפיות ההורים והקהילה במובנה הרחב יותר, ביחס לתוצאות חינוך ומעורבות ההורים קהילה. ההשפעות האפשריות של הקשרים בין סגל המורים, המנהל והנהלת המוסד החינוכי, רשויות החינוך האזוריות ועובדים מקומיים וספקי שירותים נכללו אף הם בחקירה זו. עבודה זו אפשרה לי לחקור את האפשרויות הטמונות בקשר הדוק יותר בין בתי הספר והקהילות אותן הם משרתים, קשר שעשוי להביא לחיזוק ההישגים החינוכיים של הילדים ברמה המקומית.
בסקירת הספרות סקרתי באופן ביקורתי את הציפיות השונות כלפי בית הספר מצד אנשי הסגל, חברי הנהלת בית הספר, הורים, הקהילה המקומית במובנה הרחב יותר וגופים חינוכיים תחיקתיים, תוך התייחסות לנושא או לקבוצה מסויימים.
בעבודה זו חקרתי את ההשלכות, בסביבה החינוכית של גן ילדים, שותפות קרובה יותר בין קבוצות אלו, על ההישגים החינוכיים של ילדים בגן ילדים.
בסיום העבודה הגעתי למסקנות כי מעורבות ההורים והערות במסגרת החינוכית של גן הילדים הייתה נחוצה והכרחית ע"מ למנוע את המשך תופעת האלימות בגן ולטפל בה כנדרש.
סקירת ספרות מעורבות הורים מאז שנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום חלו שינויים חברתיים שהגבירו את רצון ההורים לקחת חלק פעיל בתוך המערכת החינוכית. מעורבות ההורים בתהליך החינוכי היא אחת התופעות הבולטות ביותר בשנים האחרונות במערכת החינוך במדינת ישראל.