סוגיות מרכזיות בעבודה עם נוער מנותק (אתיופים ורוסים)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5314
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

העבודה עוסקת בסוגיות המרכזיות בכל הקשור לעבודה עם נוער מנותק.
העבודה מתמקדת בנקודות אלו:
1.      הבדלים מהותיים במדיניות הקליטה בשנות ה- 50 70 90.
2.      סוגי גישות שונות: המוניסטית, פלורליסטית, אינטראקטיבית.
והבדלים בין הגישות השונות. 
3 .      פחדים מהשונה והזר ומהשפעותיהן.
4.      כיצד משפיע הפחדים וההבדלים על ילדים ונוער.
5.      מה עושה את ההגירה קשה למהגרים ובני נוער בפרט.
6.      מהו מרכיב קושי לעדה האתיופית 7.      מהו מרכיב הקושי ליוצאי חבר העמים
8 .      קווי שוני בין נערים אתיופים ונערים מחבר העמים וכיצד משפיע הדבר?
9.      תופעת האלימות והיקפה? דרך ההתמודדות והצלחתה בשטח.
על העבודה קיבלתי ציון 95 והיא מקיפה בגודלה ואיכותה.
                                                 תוכן עניינים                                                                   
1 . הקדמה -עמ'
3 .
2. הגדרה מילונית –עמ'
3 .
3. הבדל מהותי במדיניות הקליטה בשנות ה 50, 70, 90 עמ' 3.
4. הבדלים עיקריים במדיניות הקליטה -עמ' 4.
5. כיצד ההבדלים משפיעים על קליטת בני נוער עולים עמ' 5.
6. מה עושה את ההגירה לקשה כל כך לבני הנוער בפרט -עמ' 6.
7. מהם המרכיבים המיוחדים שמקשים על חיי הפרט המהגר -עמ' 7.
8. מרכיבי קושי המיוחדים לעלייה מאתיופיה עמ' 7.
9. מרכיבי קושי המיוחדים לעלייה מחבר העמים –עמ' 9.
10. קווי דמיון בין נוער מחבר העמים לנוער מאתיופיה –עמ' 9.
11. קווי שוני בין נוער מחבר העמים לנוער מאתיופיה –עמ' 10.
12. הערת סיום דעה אישית -עמ'
1 0.
13. הגדרת המונח אלימות -עמ' 11.
14. היקף תופעת האלימות עמ' 11.
15. דרך אפשרית להתמודד עם תופעת האלימות -עמ' 13.
16. ייחודה של דרך ההתמודדות עם תופעת האלימות –עמ' 14.
17. כיצד היא אכן משפיעה על האלימות -עמ' 14.
18. הערת סיום עמ'
1 5.
                                                      עבודה בסוגיות מרכזיות הקדמה: אומנם התבקשנו לא לחרוג יתר על המידה בעבודה, אך למזלי הרב, מאוד נהניתי מהנושאים. דבר אשר גרם לי לנסות ולהיכנס קצת יותר לעובי הקורה. ואף להחליט כי את הסמינריון שלי אני אעשה בנושא המהגרים עולים. לכן אני מתנצל על אורכה של העבודה, אך גם כאשר ניסיתי לצמצמה, הרגשתי כאילו אני מחסיר נושא או פרט משמעותי. ולכן העבודה מעט ארוכה מהרגיל ועל כך אני מתנצל בשנית.
שאלה 1.
הגדרה מילונית הגירה: אמיגרציה, יציאה מארץ המולדת לארץ אחרת להשתקע בה.  (אבן שושן).

1 .1   א. האם ישנו הבדל מהותי במדיניות הקליטה של מדינת ישראל בשנות ה-50 ה-70 ה-90 ?
לאורך השנים במדיניות הקליטה של מדינת ישראל ישנן שלוש גישות: א.      הגישה המוניסטית- גישה זו היא גישה אשר מצפה מהעולים ומהמהגרים לאבד את זהותם, ולקבל על עצמם באופן מוחלט את הערכים והנורמות של תושבי המקום "הצברים".
ב.       הגישה הפלורליסטית-גישה זו מאופיינת בכך שהיא מאפשרת לעולים ולמהגרים ליצור קבוצות "קומונות" נבדלות. אך עדיין החברה, כחברה מרכזית, לא מאפשרת לנורמות, לערכים ולמנהגים של העולים לחדור לתוכה.
ג.        הגישה האינטראקטיבית- בגישה זו החברה המקומית, מאפשרת לעצמה, לחבור לקבוצות המהגרים וליצור עימם במשותף קבוצה חדשה אשר שונה משתי הקבוצות הקודמות. הן המקומית והן המהגרת.
שלושת הגישות ידועות גם בשם: …