שיפור עסקי - משטרת ישראל

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו ביצענו מחקרים ותצפיות  על ארגון המשטרה והתמקדנו במחלקת משאבי אנוש.  עבודה זו מתחלקת לחמישה חלקים עיקריים:
פרק 1 – הצגנו בקצרה את ארגון המשטרה על כל היבטים (מבנה ארגוני, פעילויות, ספקים, עובדים טכנולוגיה ועוד, כמו כן בחנו והצגנו את התהליכים המתרחשים בו.
פרק 2 – בפרק זה הצענו לארגון שיטת בקרה הנקראת "מודל הקשר בין סיפוק הלקוח ונאמנותו".  בחנו את המצב הקיים והראנו את המצב הרצוי.  עפ"י מודל זה הגענו לתוצאות מרשימות של ירידה ב15% בפורשים מהמשטרה בשלוש השנים הראשונות, בנוסף העלנו את ציוני המשובים ב30% מהרבעון הקודם והורדנו את אחוז המתקבלים למשטרה ב
5 % ע"י העלאת רף הכניסה והתנאים להתקבל למשטרה.
פרק 3 – בפרק זה ביצענו Benchmarking כאשר בחרנו לנתח ולבחון את חברת "אינטל", כמו כן, לקחנו לתשומת לבנו את התהליכים שבוצעו בחברת "זירוקס".  בחנו את שלבי היישום של התהליך ובפרט יישום המסקנות באגף משאבי האנוש של המשטרה, כמו כן, התייחסנו רבות לסיבות לכישלון התהליך ומצאנו דרכים להתגבר עליהם. פרק 4 – בפרק זה הראנו כיצד אנו מיישמים את השלבים לשיפור תהליך העבודה בארגון משטרה ישראל ובמחלקת משאבי אנוש בפרט.  בחרנו קשיים והתנגדויות העלולות להיווצר כתוצאה מההליך, והצענו פתרונות ריאליים על התגברות קשיים אלה.  פרק 5 – בפרק זה התייחסנו רבות לשיטת קייזן על כל רבדיה ושלביה. גם בפרק זה ביצענו יישום על אגף משאבי האנוש של המשטרה. מקריאת עבודה זו הקורא יבין את התהליכים הרבים הקיימים בכל נושא "שיפור" ארגוני. הקורא ישכיל ויבין מס' שיטות ודרכים למציאת פתרונות יצירתיים וכלים נאותים על מנת לבצע שיפורים הכרחיים בארגונים.   תוכן עניינים
מבוא
4
פרק 1 – הצגת הארגון.
א)    פעולות הארגון, תפקידי המשטרה, טכנולוגיה, מבנה ארגוני, לקוחות, ספקים ועובדים. ב)     תיאור התהליכים המתרחשים בארגון, הסבר על שלבי הגיוס.
5-10 פרק 2 – הצעת שיטת בקרה א)    שיטת בקרה מוצעת לארגון.
ב)     בעיה שיש לשפרה.
ג)       מדדים ותקנים רלוונטיים, פערים בין המצב הקיים לרצוי.
11-12
פרק 3- ביצוע Benchmarking א)    בחירה מנומקת לארגון ייחוס.
ב)     שלבי יישום ג)       סיבות לכישלון התהליך וכיצד ניתן להתגבר עליו.
13-19
פרק 4 – שיפור תהליכי עבודה א)    תיאור מפורט של השלבים לשיפור תהליכי עבודה.
ב)     קשיים והתנגדויות בביצוע שיפור התהליך + ג)       התגברות על הקשיים.
20-23
פרק 5 – קייזן א)    בחירה מנומקת של צוות הקייזן.
ב)     תיאור שלב הפרה – קייזן.
ג)       תיאור שלבי כל התהליך של קייזן כולל יישום הכלים המתאימים בכל שלב.
ד)     האופן בו באה לידי ביטוי מחויבות ההנהלה ויישום רוח קייזן.
ה)    אופן יישום של הכל 5S בתהליך.
24-27
פרק 6
·        סיכום ·        ביבליוגרפיה ·        נספחים ישירים מהעבודה ·        מצגת (שהצגנו בפרזנטציה) ·       
2 8-40 העבודה בפונט 16!!!