אלמנטים ריאליסטיים בסרט "שבילי התהילה"

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 568
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

העבודה עוסקת באלמנטים הריאליסטים הקיימים בסרט שבילי התהילה  ע"פ כל אמצעי המבע הקולנועי אלמנטים ריאליסטיים בסרט "שבילי התהילה"/ סטנלי קובריק, ארה"ב 1957
אלמנט ריאליסטי ראשון מופיע כבר בשוט הפתיחה המזכיר יומן חדשות או סרט דוקומנטארי המלווה בקולו של קריין, בשוט זה הצופה נחשף לזמן ולמקום ההתרחשות וגם לשני העולמות המוצגים בסרט, ישנו שימוש בולט במרחבים בהם פועלות הדמיות, מצד אחד ישנם החללים הפנמיים הגדולים והמוגנים של הטירה בה נמצאים הגנרלים ומצד שני החללים הפנמיים הצפופים של השוחות בהן נמצאים הלוחמים או שטח הלחימה הפתוח והלא מוגן, דבר זה מבטא את הבדלי המעמדות בסרט- דבר המשרת את המסר אותו קובריק מנסה להעביר.
בחלל הטירה המצלמה נמצאת בזווית גבוהה, תנועות המצלמה והשחקנים הן חופשיות ומעגליות ובכך מצליח קובריק לאפיין את המרחב בעולמם של הגנרלים, תנועות מצלמה אלו לא מתאימות לסגנון ההוליוודי הקלאסי ונותנות תחושה ריאליסטית יותר בה הדמיות לא מודעות למיקום המצלמה וההפך.
בחלל השוחות תנועות המצלמה אינן חופשיות אלה כלואות בין הקירות, יש שימוש בדולי אאוט המובילה את הליכתו של הגנרל בין הקירות הסגורים, דבר היוצר תחושה סגורה-
ללא ביבליוגרפיה