הטלפון הסלולארי-המדיה הפרסומית החדשה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2776
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית עיונית לדוגמא

– נושא-                                                                                      – עמוד-  מבוא .    3

1 . מהו מסרון? …    4

2 . אופני שימוש במסרון …  5- 4

3 . פרסום באמצעות מסרון    5
    3.1 יתרונות הפרסום באמצעות מסרון -. 6- 5
    3.2 חסרונות הפרסום באמצעות מסרון –   6
    3.3 שיטות להסדרת ההגבלות על פרסום באמצעות מסרון –   7
    3.4 שימוש ב- SMS למטרות שיווקיות –   7

4 . הטלפון הסלולארי ככלי שיווקי אפקטיבי …   7
   4.1 מדידת השימוש ב- SMS ככלי מדיה אפקטיבי – 8- 7
   4.2 כיצד לנצל את המדיה הסלולארית בצורה הטובה ביותר? ..  9
   4.3 תגובות צרכנים למסרוני פרסום –.. 12- 9
סיכום …
13
בביבליוגרפיה —
בשנים האחרונות הפך הטלפון הנייד ל-"חברו הטוב ביותר של האדם".  היום כמעט ולא ניתן למצוא מישהו שאין ברשותו טלפון סלולארי. קבלת הודעת SMS  לטלפון הנייד, תמיד מעוררת רגש חיובי, שכן המקבל מתעניין לדעת מי שלח אליו את ההודעה, ומה נכתב בה.
השאיפה ליצור מעגל לקוחות איכותי וקבוע ככל האפשר, אשר פוקד את בית העסק שוב ושוב, הינה שאיפה עתיקת יומין שמאפיינת כל עסק.
מיום ליום מתרבים העסקים בישראל, וכתוצאה מכך גדלה גם התחרות על ליבם וכיסם של הלקוחות, שלא ממהרים להיקשר לעסק כלשהו.
אחת המיומנויות החשובות שצריכות להיות לבעל עסק היא היכולת לשמור על קשר חם וקרוב עם קהל לקוחותיו, תוך כדי מתן הרגשה טובה ושירות מעבר למצופה.
מערכת שליחת הודעות ה-SMS יכולה לסייע לבעלי עסקים  בתחומים מגוונים כגון: פרסום, הפצת מידע חשוב, וכן שימור וחיזוק הקשר עם הלקוחות. השימוש במערכת זו חוסך זמן, כוח-אדם, שיחות טלפון, התעסקות עם בתי דפוס ועוד…
חשוב לזכור שהסלולארי יכול להוות עבור המפרסם, כלי יעיל כל עוד נעשה בו שימוש בחוכמה. בעבודה זו אתמקד בפרסום הסלולארי ככלי פרסום ושיווק, תוך כדי בדיקה- האם קיימת השפעה של פרסום באמצעות SMS על כוונות הקנייה של הצרכנים.
אני אציג יתרונות וחסרונות של הפרסום באמצעות SMS, אתן דוגמא לתגובות של צרכנים לפרסום במדיה הסלולארית ולבסוף אבחן כיצד ניתן לנצל את המדיה הסלולארית בצורה הטובה ביותר.
השערת המחקר עליה אשים דגש היא כי קיימת השפעה חיובית וחזקה של פרסום באמצעות SMS על כוונות הרכישה של הצרכנים. (משתנה בלתי תלוי- פרסום באמצעות SMS, משתנה תלוי- כוונת הקנייה של הצרכן).
העבודה בעיקרה עיונית ושיטת המחקר בה היא סקירה ספרותית ואינטגרציה בין מספר מאמרים שנלקחו מתחום הפרסום.