סימנריון תכנית עסקית- הקמת פיצרייה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 9164
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטרת התכנית העסקית : הינה הצגת העסק בפני המשקיעים, הצגת הפוטנציאל הטמון בהתרחבותו, התייעלותו והכדאיות העסקית הטמונה בו.  החזון ומשימת העל חזון החברה פיצה "שלנו"  הינו בהתמקדות בהגדלת נתח השוק וקהל המטרה ובמתן השירות ללקוח על- פי דרישותיו. משימת העל אשר עתידה להביא להגשמת החזון  מתמקדת בהורדת עלויות, פיתוח מוצרים חדשים ומתן יחס אישי ללקוח.
 החברה חברת פיצה "שלנו" הינה חברה שהוקמה בשנת 2000 . כיום, החברה מונה סניף אחד. וכיום לאחר 7 שנים וחצי אנו מקימים את הסניף השני. החברה עוסקת בייצור, שיווק והפצה של מזון מהיר בישראל. מוצרי החברה מוצעים לכלל האוכלוסייה תוך כדי התמקדות באוכלוסייה הצעירה (כגון: סטודנטים) והבוגרת. הסניף מוכר ומשווק מוצרים כשרים.
תמצית תאור הענף והשוק חברת פיצה "שלנו" פועלת בענף המזון המהיר.  על פי התכנית העסקית, פיצה "שלנו" תתמקד בשוק הפיצריות השכונתיות.
בין מתחרי החברה ניתן למצוא את שוק הפיצות הקפואות, פיצריות ממותגות כגון, רשתות פיצה שונות בעלות מוניטין ועסקי מזון מהיר אחרים. בשוק הפיצריות השכונתיות ניתן למצוא מספר מאפיינים ייחודיים. קהל הלקוחות הפוטנציאלי בענף הפיצריות השכונתיות כולל למעשה את כלל האוכלוסייה, בהתאם למספר פילוחים כדוגמת : תדירות רכישה, מגזרים, צורך, גיל ורמת הכנסה. קהל היעד בשוק הפיצות מתאפיין בסגנון חיים פשוט, משפחתי, אוהב בילויים בחיק המשפחה ועם חברים.
 תמצית תאור המוצר : תחת ההנחה כי החברה תקבל על עצמה את התכנית העסקית, קו המוצרים יכלול : פיצה ביתית ואפיית לחם במקום .
קו המוצרים אותו אמורה החברה לשווק עתיד לענות על הצורך בהשבעת רעב או בהכנה מהירה של מוצרי מזון. קו המוצרים יועד לאוכלוסיה המעוניינת בהכנת מזון פשוטה, מהירה וזולה, לדוגמא : סטודנטים הגרים בשכירות, ילדים להורים עובדים וכו'.
תמצית האסטרטגיה : המטרה העיקרית לשמה הוכנה התכנית העסקית הינה דריסת רגל בשוק הפיצריות השכונתיות. תחת הגדרת החזון העסקי, החברה מעוניינת להשפיע על שוק הפיצות בתחום המזון המהיר .
החברה פיצה "שלנו" שואפת למצב את מוצריה כמוצרים עממיים ואיכותיים בהתאם למוניטין הקיים בשוק הפיצות הטריות. החברה תנצל את היתרון העומד לרשותה כרשת (1 חנות כיום ובדרך לפתיחת החנות השנייה) בעלת שם בתחום ובאופן זה תגרום לצרכן לשלם על הערך המוסף אותו הוא מקבל. על פי נקודת האיזון בתכונית העסקית עולה שב- 49.1% מהמכירות של הפיצה "שלנו"  יכסו את העלויות ומעבר לזה כלומר ב-50.8% מהמכירות הפיצרייה מרוויחה. נתון זה מביא אותנו למסקנה שפרויקט הקמת הפיצה "שלנו" – נמצאת בכדאיות גבוהה.    תוכן העניינים
נושא                                                                                               עמוד                          תקציר מנהלים                                                                                                                                                 3
מבוא                                                                                                                                                                  4
פרק 1: מאפייני המוצר                                        1.1
פיצרייה "שלנו" מהי?                                                                                                                     5
          1.2
מפרט הפיצרייה "שלנו"                                                                                                                 6
          1.3
קריטריון הצלחתה של הפיצרייה                                                                                                    7
          1.4
חשיבות השירות ללקוח                                                                                                                   9
 פרק 2 : האסטרטגיה העסקית           2.1
מודל SWOT                                                                                                                                  10           2.2
חקר שוק וניתוחו                                                                                                                            12
פרק 3: האסטרטגיה השיווקית           3.1
פילוח יעדי שוק עיקריים                                                                                                               31
                3.1.1  שוק מטרה                                                                                                                            32
                3.1.2  מאפייני התנהגות הצרכנים                                                                                                 32
         3.2
מתחרים                3.2.1 מתחרים ישירים                                                                                                                    34
               3.2.2 מתחרים עקיפים                                                                                                                    34
        3.3
מודל 5 הכוחות של מייקל פורטר                                                                                                     35
        3.4  מאפייני הלקוח של פיצה "שלנו"                                                                                                   39
        3.5
מיצוב הפיצרייה                                                                                                                               40         3.6
הבידול לפיצרייה                                                                                                                              41
        3.7
תמהיל השיווק                                                                                                                                 42
פרק 4: התפעול וכ"א         4.1
פעולות שוטפות בפיצרייה                                                                                                               43
        4.2
כוח האדם בתפעול השוטף                                                                                                               43
פרק 5: האסטרטגיה המימונית -ניהולית         5.1
ההשקעה הנדרשת להקמת פיצרייה                                                                                              45
              5.1.1 הוצאות קבועות                                                                                                                       46
              5.1.2 הוצאות משתנות                                                                                                                     47
       5.2
דו"ח רווח והפסד                                                                                                                              48
       5.3
הכנסות הצפויות בשנה                                                                                                                    49
            5.3.1 תחזית דו"ח רווח והפסד לשנת 2008                                                                                       51
            5.3.2 נקודת איזון                                                                                                                               52
נספחים                                                                                                                                                          53
ביבליוגרפיה                                                                                                                                                   56