תיק מודל ארגוני - ארגון פר"ח סניף אונ' חיפה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 10591

תקציר העבודה

תקציר מנהלים פר"ח הינו אירגון ללא כוונות רווח, אשר נותן סיוע לבתי הספר בכל רחבי הארץ, במיוחד בעיירות הפיתוח ובשכונות המצוקה, שם הוא פועל לקידומם של הילדים בלימודים ובתפקודי האישיות. הסניף שבו בצענו את הפרוייקט נמצא באוניברסיטת חיפה והוא אחראי על פעילות פר"ח באיזור הקריות. הפעילות העיקרית של הארגון היא מתן חונכות אישית. מרביתם של עובדי פר"ח  הם סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה והכשרת מורים, נשים וגברים  בגילאי 21-32 ולעיתים אף יותר, המאיישים את מירב  המשרות בפר"ח : רכזים וחונכים. השירות העיקרי שנותן פר"ח הוא החונכות אישית. החונכויות הן על בסיס אישי "אחד לאחד" . פעמיים בשבוע ,שעתיים בכל פעם, פוגש החונך את החניך. החונכות מתנהלת לאורך כל שנת הלימודים אחרי שעות הלימודים בבית החניך ולעתים מחוצה לו. כמו כן ישנה פעילות קבוצתית, חונך-מדריך מול קבוצת חניכים. גודל הקבוצות נע בין 3-5
ועד לכיתה שלמה. פעילות זו מתבצעת בשטח בית הספר בו לומדים החניכים בשעות הלימודים או אחריהן. השירות ותכניו מכוונים ל"שוק" של חינוך ורווחה. הארגון הנו מוסד ללא כוונות רווח שתקציבו מגיע ברובו ממשרד החינוך ותפקידו מתן שירותים חינוכיים ותרומה לקהילה.
בשוק זה פועלים מספר ארגונים התנדבותיים ,לצד פר"ח, המספקים שירותי רווחה, העשרה וחינוך לילדים ולקהילה. במסגרת זו יש את הארגונים כגון: "ידידים" , "קרן קרב" ,המתנ"סים ועוד. שוק זה מתאפיין בסביבה יציבה הבאה לידי ביטוי בשינויים קטנים. תהליך הליבה העיקרי בפר"ח הנו האופן בו יוצרים "חונכות אישית" . תהליך זה מהווה 80% מכלל הפעילות של פר"ח. התהליך החשוב ומכריע בתהליך הליבה הנו בהחלטה לגבי הצמדות בין חונכים לחניכים. לאחר שהצמדה יצאה לדרך כחונכות מתבצעים מפגשים דו שבועיים וכן מעקב מתמיד. מעקב זה כולל ביקור שבועי של הרכז בבית הספר ומפגש עם החניך, מפגשים חודשיים עם החונך, קשר עם מורים והורים במהלך השנה.
תוכן עניינים

1 .
תקציר מנהלים                                                                                         1
2 .
מבוא                                                                                                        3
3 . תאור האירגון                                                                                           4
4 .
עיקרי התוכנית האסטרטגית של האירגון                                                   8
4 .1
מטרות האירגון                                                                   10
4 .2
מטרות מערכת ניהול אירגוני כולל                                        11
5.
ניתוח תפקידי האירגון                                                                   15
6 . חקר ממשקים בין-תפקודיים וחיצוניים                                                    24
6 .1.
מודל מבנה אירגוני                                                                      32
7.
מודלים של תהליכים אירגוניים                                                               35
8 . ניתוח נקודת החלטה – קבלת חונך לתפקיד                                              37
8 .1
דיון אודות מודלי התהליכים הארגוניים                              38
9. סיכום                                                                                                    40
1 0.
נספחים העבודה ללא מקורות וללא ביבליוגרפיה