סמינריון - דימויי נשיים בפרסומות למוצרי טיפוח לנשים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7992
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

דימויי נשיים בפרסומות למוצרי טיפוח לנשים תוכן העניינים
פרק                                                                                                      עמ'
1 .         מבוא                                                                                        1
2 .         סקירת הספרות                                                                         2
3 .         מתודולוגיה                                                                               8
4 .         ממצאי המחקר                                                                          10
4 .1        דיון בממצאים                                                                           21
5.         סיכום ומסקנות                                                                        
5
6 .         ביבליוגרפיה                                                                              27
7.         נספח פרסומות                                                                           29                                             1. מבוא
הדימוי הוא הצגה מחדש של המשמעות באופן שתוחם אותה ומנטרל משמעויות אחרות. הדימוי מחזק את המשמעות המועדפת במכוון על מנת להדגיש תכונות מסוימות. ניתוח של דימויים והמשמעויות הגלומות בהם מאפשר לנו הצצה אל הערכים המרכזיים של החברה באותו הזמן והמקום. דימויים מינניים ואחרים מלווים אותנו מיום היוולדנו, ומשמשים כסוכני חיברות המלמדים אותנו את הנורמות המקובלות בחברה.
הצגתם של דימויים אינה מוגבלת לכלי התקשורת, ועם זאת, כלי התקשורת מציגים בפנינו דימויים רבי עוצמה המהווים ייצוג של המודלים החברתיים הרצויים/מקובלים אך גם משמשים להנצחה של מודלים אלו. הטלוויזיה בפרט, מוכרת זה מכבר כסוכן חברות משמעותי המלווה את הפרט מילדותו וממשיך להשפיע עליו גם בבגרותו (Elasmar , 2003).
ההכרה בחשיבותם של דימויים כפי שהם מיוצגים בתכנים תקשורתיים מעלה גם את ההכרה בחשיבות חקר הדימויים הנ"ל, כאלמנטים מייצגים תרבותית ויוצרים תרבותית. חקר של דימויים מינניים הוא מעניין במיוחד, גם משום שדימויים אלו נפוצים ביותר בתכנים טלוויזיוניים, וגם בשל השפעתם העמוקה על חיי הפרט. בעבודתי זו אבחן שיקוף דימויי נשיים בפרסומות למוצרי טיפוח לנשים.
העבודה תבחן את דימויי המגדר כפי שהם מוצגים בפרסומות שונות, ואת השפעתם של ייצוגים אלו על האופן בו תופסות נשים את גופן, ועל האופן בו תופסים גברים את הגוף הנשי. תחום מוצרי הטיפוח נבחר משום שהוא עוסק באופן ספציפי בייצוגים של נשים, ומכוון לקהל יעד נשי בעיקרו. תישאל השאלה: מהו דימוי האישה המוצג בפרסומות למוצרי טיפוח נשים? כאשר, משוער כי דימוין של נשים יוגבל לשני ייצוגים סטריאוטיפיים מסורתיים: דימוי הבתולה, ודימוי הזונה, ובכל מקרה יכלול ייצוג אידיאלי ובלתי מציאותי של גוף האישה.
שאלת המחקר תיבחן באמצעות ניתוח איכותי של 15
פרסומות טלוויזיה עדכניות למוצרי טיפוח לנשים. כל פרסומת תבחן לגופה ויבחנו הדנוטציה והקונוטציה של הדימוי הנשי בפרסומת. בנוסף, תוצג סקירה של מחקרים ומאמרים רלוונטיים בתחום.