סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר
₪350.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

סמינריון - מהו דימוי האם כפי שהוא מוצג בפרסומות למוצרי תינוקות?

סוג העבודה עבודת סמינריון
מקצוע/ות תקשורת
מילות מפתח אמהות, דימוי, מוצרי תינוקות, נשים, פרסומות, תקשורת
מספר מילים 8674
מספר מקורות 20
שנת הגשה 2006

תקציר העבודה

1 . מבוא
“לעולם לא נהיה טובים כמוך”, “רכות מלטפת של אמא”, “כשזה נוגע לתינוק שלך, את תבדקי גם מאה פעמים” – ובמילים אחרות: עלייך להיות טובה מכולם!, עלייך להיות רכה ומלטפת! עלייך לבדוק מאה פעמים דברים הנוגעים לתינוק שלך! משפטים אלו מציגים קומץ זעיר של סיסמאות פרסומיות המכוונות לקהל יעד מסוג אחד: נשי. תפקידן של הפרסומות בחברה הוא כפול: מחד, משקפות הפרסומות את הנורמות החברתיות הנהוגות, את התרבות של העת והמקום, ומאידך, נוטלות אותן פרסומות תפקיד גם בהנצחת אותן נורמות חברתיות. בהצגתם של מיתוסים תרבותיים מסוימים תורמות הפרסומות להנצחתם של מיתוסים אלו ולחברות פרטים בחברה להאנשתם של מיתוסים אלו. במקרים רבים, אין בין המוצג בפרסומות כל דבר ועיקר למציאות הקיימת, אך המציאות בהן מוצגת לרוב כמציאות שאליה אנו אמורים לשאוף, המציאות האידיאלית הרצויה.
עבודה זו תבחן את הצגתו של אחד המיתוסים התרבותיים העמוקים ביותר בפרסומות: מיתוס האמהות. תשאל השאלה: מהו דימוי האם כפי שהוא מוצג בפרסומות למוצרי תינוקות? “לעולם לא נהיה טובים כמוך”, “רכות מלטפת של אמא”, “כשזה נוגע לתינוק שלך, את תבדקי גם מאה פעמים” – כיצד מוצגות אמהות בפרסומות? מה חלקן של פרסומות אלו בעיצוב תפיסת האמהות המודרנית? מה, למעשה,אומר הפרסומאי לאמהות, אמהות לעתיד ואפילו, ואולי במיוחד, לילדות ונערות צעירות? העבודה תבחן באופן ראשוני את חלקן של פרסומות בחברה ובתרבות, את מושג האמהות בחברה המודרנית ובחברה הישראלית ולבסוף, את ייצוגו של מושג זה בפרסומות. כאשר משוער כי הפרסומות מציגות מודל אידיאלי בלתי אפשרי של אמהות, המשדר דרישה להתמסרות טוטאלית לתפקיד וציפייה בלתי מציאותית באשר לאופי האמהות במהותה. בנוסף, משוער כי המסר הכללי הוא כי האמהות היא מימושה האמיתי, והיחיד של הנשיות.
בחינת המסרים הפרסומיים והצגת מושג האמהות תיערך במקרה זה באמצעות ניתוח סמנטי של פרסומות דפוס למוצרי תינוקות, בהן מוצגות אמהות בתפקידן כאמהות. הניתוח יבחן דגימה אקראית של 6 פרסומות מתוך עיתונים המכוונים לקהל יעד נשי בעיקר, המגזין השבועי “לאישה” וירחון “הורים וילדים”.
הבחירה בעיתונים אלו נעשה בפרט משום הפניה הישירה לנשים, אולם ראוי לציין כי אותן פרסומות מופיעות במקרים רבים גם בעיתונות הפונה לכלל הציבור. ניתן לעמוד גם על הקשר בין מושג האמהות לתפיסת הנשיות המיוצג בהכללתן של פרסומות אלו בריכוז גבוה במיוחד בעיתוני נשים, או גם על ההנחה הגורפת (והעובדה כי הנחה זו מוצאת ביסוס אמיתי) כי עיתון הנוגע להורות מכוון לנשים בפרט. בנוסף, תכלול העבודה מקורות אקדמאיים ומחקרים בתחום.

₪350.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

יש לנו עוד עבודות מסוג עבודת סמינריון בתקשורת שעשויות לעניין אותך

עבודות נוספות בנושא

  • מבוא ללימודי תקשורת ממן 11
  • מבוא ללימודי תקשורת מבחן גמר 2021
  • התאמה תרבותית של פורמט אמריקאי בטלנובלה ישראלית
  • המשמעויות החברתיות של טרנד הכלכלה השיתופית באינטרנט
  • ניצול מרחבי הרשת והטכנולוגיה על ידי ארגוני טרור להשגת…

מקצועות

  • אמנות (399)
  • אנגלית (260)
  • אנתרופולוגיה (277)
  • ביולוגיה (521)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,389)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,892)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (999)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,428)
  • מדעים (326)
  • ממ"נים (166)
  • מנהל עסקים (5,811)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (143)
  • סוציולוגיה (1,087)
  • ספרות (545)
  • ספרנות ומידענות (36)
  • סקירות ספרות (271)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,989)
  • קולנוע ותאטרון (473)
  • קרימינולוגיה (783)
  • שפה וספרות (4)
  • תחומים אחרים (701)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,911)

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.