העבודה עוסקת בתאור בעיות בחברת x , בעיות ניהוליות, תפעוליות, בעיות בתפקוד משאבי אנוש, כמו כן מוצעות פתרונות לבעיות הללו.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 2667
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר מנהלים גיוס האנשים בחברת x  נעשית בשיטת Head Hook לצורך איוש המשמרות בזמן תהליך ההתהוות של פעילות המפעל. התרבות הארגונית שנבנתה נוצרה באופן בלתי מסודר וללא תכניות פיתוח ובקרה מסודרות. כמפעל "צעיר" בעל יכולת מועטה לתגמל את עובדיו כספית, נעשה שימוש בתגמול דרך משאבים (שכביכול הנם זולים למפעל) כדוגמת כלי עבודה וחומרים. כמו כן, מכיוון שהצוותים בקו הייצור יצרו למעשה את שיטת תהליך הייצור, הם הביאו את המפעל למצב בו, הצוותים ולא תהליכי ייצור בדוקים ומוגדרים, מגדירים את צורת העבודה בפועל גם כאשר הידע מגיע מבחוץ כלומר, בפעילות שוטפת של המפעל. המפעל הגיע לכמות כוח אדם המספיקה לייצור התוצרת הנדרשת.  הנחה זו משרתת את נושא קידום העובדים הבלתי מסודר. מבחינת השפעת הסביבה על הארגון ניתן לראות התנגדויות עובדים (פוליטיים), ביקוש עולה – בקשת התאגיד למכסות גבוהות יותר את הבעיות העולות אפשר לחלק לקטגוריות הבאות : בעיות ניהוליות, בעיות תפעוליות , בעיות בתפקוד משאבי האנוש.
הפתרונות המוצעים בעבודה הן פתרונות לטווח ארוך ולטווח הקצר שיצילו את החברה.
ניסיתי להבהיר שפעילותו של מנהל משאבי אנוש צריכה להתבצע בשיתוף מלא עם מנהלי הקו השונים ועם מנכ"ל החברה – אם בסיוע להגדרת אסטרטגית החברה, למערכות שכר, לתרבות ארגונית, לגיוס והעסקת עובדים ואם בהגדרת מדדים, מערכות משוב, בקרת תהליכים ועוד. עליו לעודד מערכות לימוד : הכשרה, הדרכה, חונכות וניסיון פעיל הנקבעים יחד עם מנהלי הקו ובכך להשיג מטריה של אחריות להכשרת העובדים מהסמכות המקצועית ומההיבט הארגוני. לכל בעיה בחרתי להציג את פתרונות לטווח הקצר והארוך תוך התבססות על הספרות המלווה את המודול. כל הפתרונות שבחרתי מתאימים ליישום גם יחד (או בצורה מדורגת) ללא צורך בבחירת אלטרנטיבה מביניהם ובהתאם ליכולתה של מחלקת משאבי אנוש. רוב הפתרונות מספקים ממילא מענה ליותר מבעיה אחת ולכן משתלבים היטב כפתרון ישים בטווח קצר או בטווח ארוך.
תוכן העניינים :

1 . רקע – סביבה – ניתוח המצב הארגוני                                                                 3
2 . הצגת הבעיות בחברה                                                                                       4                  2.1
בעיות ניהוליות                                                                                 4
            2.2
בעיות תפעוליות                                                                               4
            2.3
בעיות בתפקוד משאבי האנוש                                                                        4
3 . מתן הפתרונות                                                                                               5
            3.1
בעיות ניהוליות                                                                                 5
            3.2
בעיות תפעוליות                                                                               7
            3.3
בעיות בתפקוד משאבי האנוש                                                                        8
4 . סיכום                                                                                                            10 5. ביבליוגרפיה                                                                                                   11