ניתוח מערכות מידע בארגון תקשורת

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4389
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
ניתוח מבנה הארגון לפי מודל אנטוני פירוט יישומים קיימים לפי הקטגוריות השונות תאור הארכיטקטורה של מערכות המידע בארגון ניתוח הארגון לפי מודל כוחות השוק ניתוח הארגון לפי מודל שרשרת הערך של פורטר פירוט יישומים תחרותיים המשמשים את הארגון שילוב האינטרנט אינטראנט אקסטראנט בארגון מבוא
חברת  BBB Telecom הינה חברת היי-טק ישראלית, המפתחת תוכנות בקרה וניהול של רשתות טלקומוניקציה. פעילותה של החברה החל ב- 1982 כחלק ממחלקת התוכנה של חברת TEAM. במסגרת פיתוח עבור חברת "בזק", כאשר בשנת 1992 הפכה לחברה עצמאית וב- 1996 לחברה ציבורית הנסחרת בבורסת ניו-יורק. BBB היא בין החברות המובילות בתחום בסיפוק מוצרי NMS (Network Management Systems)  ו- OSS (Operational Support Systems) עבור חברות תקשורת בארץ ובעולם. מוצריה מאפשרים ניטור ושליטה של חברת התקשורת בכל רכיבי ברשת. BBB מונה כ- 420 איש מתוכם מעל 100 איש שמוצבים מחוץ לישראל בסניפים השונים ובאתרי הלקוחות ברחבי העולם. כיום, BBB פועלת באירופה, ארה"ב, אמריקה הדרומית, אוסטרליה, מזרח אסיה, דרום אפריקה וכמובן בישראל.  BBB   בנתה קשרים עסקיים ושיתופי פעולה עם חברות מובילות מספקי התקשורת, כגון, Nortel, IBM, Logica – CMG, Samsung, Siemens ועוד.
קשרים אלו  מהווים דריסת רגל ופתח לפרויקטים נוספים עתידיים. במהלך פיתוח מערכות בקרת וניהול תשתית הטלקומוניזציה עבור לקוחותיה בחו"ל ובארץ, בנתה BBB  את המוצר הבסיסי שנקרא Netrac  ועליו מושתתות האפליקציות המפותחות ב BBB.
ה- Netrac  מספק שירותים כגון בקרה וניהול של מרכזיות, ציוד תמסורת , תנועה וטיב שירות שניתן ללקוח. המוצר בנוי מחבילה בסיסית וממודולים פונקציונאליים , שניתן לשלבם בצורה שתיתן פתרון שתפור לצרכים הספציפיים של כל לקוח. ענף הטלקומוניקציה, בו נכללת BBB Telecom, הינו דינמי ותחרותי מאוד. בעידן בו יעילות יכולה לקבוע האם חברה תשרוד או לא, הלקוח אינו ממהר לבחור ובודקת את כל אפשרויותיו בקפידה. התייעלות כוללת בחינה מחדש בכל תקופה את המוצרים המצויים ביד הלקוח, משמע, חברה אשר מוצריה נרכשו בעבר על ידי הלקוח לאו דווקא תחשב כמועדפת על האחרות. למרות שבארץ אין ל- BBB מתחרות משמעותיות, רוב עסקיו מתבססים מפרויקטים בחו"ל. הענף דינמי מפני שתחום התקשורת הינו יחסית חדש. ההתקדמות המהירה בחומרה ובתוכנה מחייבים דינמית ושמירת "היד על הדופק" על ההתפתחויות והכיוונים החדשים אליו בהם נושבת הרוח. לאור, ריבוי הרעיונות בתחום זה ולעיתים חוסר סטנדרטיזציה, BBB חייבת לאפשר גמישות מקסימלית במוצריה בכדי שתוכל לענות על צורכיהם המגוונים של חברות התקשורת. מתחרי BBB מפוצלים לחברות שונות לאור התמחות של כל מתחרה במוצר או/ו פתרון מסוים ש- BBB מציעה. בשורותיה של BBB קיים מבחר רחב של מוצרים ופתרונות שלא מוצעים באותו אופן בחברה אחרת, הן בארץ והן בחו"ל. בין מתחרותיה של BBB נמנות AMDOCS, SMARTS, TELECORDIA, MICROMUSE , HP  ועוד.
העבודה ללא מקורות וללא ביבליוגרפיה