Vodafone AirTouch's Bid for Mannesmann

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2907

תקציר העבודה

שאלה
1 מה היה הרציונאל הכלכלי והאסטרטגי שביסוד הרכישה של Orange על ידי Mannesmann:
שיקולים כלכליים קצב צמיחה – חברת Mannesmann רצתה להגדיל את קצב צמיחתה מכיוון שהייתה מדורגת רק במקום השביעי ברשימת חברות התקשורת הגדולות בעולם, אשר מתבצע לפי מספר מנויים. מספר המנויים עמד לפני הרכישה על 9.6 מיליון. חברת Orange הייתה מדורגת עם מספר מנויים יותר נמוך, כ- 3.5 מיליון, ועמדה רק במקום התשעה עשר בקרב החברות הסלולאריות. לכן, רכישה כזו גרמה למספר מנויים כולל של 13.1 מיליון מנויים וגרמה לMannesmann – לשפר את מעמדה ברשימה.
הגדלת נתח שוק – חברת Mannesmann החליטה להגדיל את נתח השוק שלה באירופה. Mannesmann הייתה חברת התקשורת מספר אחת בגרמניה ,השנייה בגודלה באיטליה ועם אחזקה מסוימת של 12% נתח בצרפת.
חשיפה לשווקים חדשים – חברת Orange הייתה החברה השלישית בגודלה בממלכת UK ובאוסטריה, ובנוסף פעלה באמצעות חברות תקשורת אחרות בשוויץ ובלגיה (אשר החזיקה 45.5% ו- 50% בהתאמה).
יתרון לגודל – שוק התקשורת העולמי הינו שוק תחרותי ללא רחמים. חברות אשר לא תהיינה מספיק חזקות לא תשרודנה. ישנו יתרון לגודל מכיוון שהתחרות מול ספקים והכוח מיקוח גדל, וכך ניתן לחסוך בעלויות רבות. בנוסף, ההשקעות בתשתיות ועלויות הפיתוח (בעיקר הטכנולוגי) יותר קלות לביצוע. ישנה חשיבות מכרעת בלהיות מובילה בתחום הטכנולוגי והשקעה זו מאוד יקרה. כמו כן, בחברות תקשורת ישנה הוצאה מאוד גדולה על תשתיות, הקמת מערך האנטנות מאוד יקר ולוקח זמן. לכן חברות אשר רוצות לשרוד בשוק זה, בסופו של תהליך, הולכות עם המגמה העולמית וכנראה תאלצנה להתמזג או לרכושלהירכש על ידי חברה מתחרה אשר יאפשר ליהנות מהיתרון לגודל.
העבודה ללא ביבליוגרפיה