הפרעות קשב וריכוז ADHD

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6065
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

Attention – Deficit Hyperactivity Disorder או ADHD הוא ליקוי התפתחותי בשליטה העצמית. לקות ADHD כוללת היפראקטיביות, אימפולסיביות ולקות בקשב. זוהי הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות וסממניה מופיעים בדרך כלל כבר בשנים הראשונות ללימודים (ברקלי,
1 997).
הפרעה זו מתפתחת עקב תת פעילות של אזור מסוים במוח, האמור לספק לנו עם הזמן עכבות התנהגותיות, ארגון עצמי, תיאום עצמי וראייה קדימה (ברקלי, 1997). האפיונים של התופעה הם רבים מאד:
ילדי ADHD מתקשים בדחיית סיפוקים ובמילוי אחר כללים והוראות, מאופיינים בחוסר עקביות באופן התגובה למצבים ובעיקר בהשלמת מטלות.
ילדי ADHD סובלים מעצבות, דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, חוסר תקווה לעתיד, חרדה מאי הצלחה בלימודים וחוסר הכרה חברתית (דיין, 2002). לאור כל זאת ניתן להסיק כי לקות ADHD  היא לקות מורכבת ובעלת אפיונים רבים. עבודה זו תסקור את הגורמים ללקות, את מאפייני הלקות ואבחונה ותתמקד בשיטות הטיפול הקיימות והשלכותיהם. מדענים עדיין מנסים לחקור את סוגי ה- ADHD, כיצד מתפקד המוח אצל הלוקים לעומת אנשים רגילים, וכן חוקרים את הטיפולים המתאימים לסוגים שונים של הלוקים במחלה זו (דיין, 2002).  . מבוא                                                                                       עמ'
4
2 . ADHD                                                                                עמ'
4
3 .
הגורמים ל- ADHD                                                             עמ' 5
4 .
מדדים לאבחנת ADHD                                                         עמ'
6   5. חשיבות האבחון                                                                              עמ' 7
            5.1 תהליך האיבחון                                                                       עמ' 8
   6. דרכי טיפול ב- ADHD                                                          עמ' 9
            6.1
פסיכו-נוירו –תרפיה                                                    עמ' 9
            6.2
טיפול תרופתי                                                             עמ' 9
            6.3
טיפול באמצעות רכיבה טיפולית                                   עמ' 11
            6.4
טיפול התנהגותי                                                          עמ' 11
            6.5
התפיסה האינטגרטיבית                                              עמ' 13
   7. איבחון קשב d2                                                                     עמ' 14
            7.1
מבחן d2                                                                     עמ' 16
  8. מבחן קונרס                                                                            עמ' 17
            8.1
מבחן קונרס (המבחן עצמו)                                           עמ' 21
  9. דיון                                                                                        עמ' 22
  10.
ביבליוגרפיה                                                                        עמ' 23