הפרעות קשב וריכוז ADHD
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | add, ADHD, הפרעות קשב וריכוז |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 6065 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
Attention – Deficit Hyperactivity Disorder או ADHD הוא ליקוי התפתחותי בשליטה העצמית. לקות ADHD כוללת היפראקטיביות, אימפולסיביות ולקות בקשב. זוהי הפרעה נוירופסיכיאטרית שכיחה שתחילתה בילדות וסממניה מופיעים בדרך כלל כבר בשנים הראשונות ללימודים (ברקלי,
1 997).
הפרעה זו מתפתחת עקב תת פעילות של אזור מסוים במוח, האמור לספק לנו עם הזמן עכבות התנהגותיות, ארגון עצמי, תיאום עצמי וראייה קדימה (ברקלי, 1997). האפיונים של התופעה הם רבים מאד:
ילדי ADHD מתקשים בדחיית סיפוקים ובמילוי אחר כללים והוראות, מאופיינים בחוסר עקביות באופן התגובה למצבים ובעיקר בהשלמת מטלות.
ילדי ADHD סובלים מעצבות, דיכאון, חוסר ביטחון עצמי, חוסר תקווה לעתיד, חרדה מאי הצלחה בלימודים וחוסר הכרה חברתית (דיין, 2002). לאור כל זאת ניתן להסיק כי לקות ADHD היא לקות מורכבת ובעלת אפיונים רבים. עבודה זו תסקור את הגורמים ללקות, את מאפייני הלקות ואבחונה ותתמקד בשיטות הטיפול הקיימות והשלכותיהם. מדענים עדיין מנסים לחקור את סוגי ה- ADHD, כיצד מתפקד המוח אצל הלוקים לעומת אנשים רגילים, וכן חוקרים את הטיפולים המתאימים לסוגים שונים של הלוקים במחלה זו (דיין, 2002). . מבוא עמ'
4
2 . ADHD עמ'
4
3 .
הגורמים ל- ADHD עמ' 5
4 .
מדדים לאבחנת ADHD עמ'
6 5. חשיבות האבחון עמ' 7
5.1 תהליך האיבחון עמ' 8
6. דרכי טיפול ב- ADHD עמ' 9
6.1
פסיכו-נוירו –תרפיה עמ' 9
6.2
טיפול תרופתי עמ' 9
6.3
טיפול באמצעות רכיבה טיפולית עמ' 11
6.4
טיפול התנהגותי עמ' 11
6.5
התפיסה האינטגרטיבית עמ' 13
7. איבחון קשב d2 עמ' 14
7.1
מבחן d2 עמ' 16
8. מבחן קונרס עמ' 17
8.1
מבחן קונרס (המבחן עצמו) עמ' 21
9. דיון עמ' 22
10.
ביבליוגרפיה עמ' 23