עבודה אישית בהתנהגות ארגונית - 2055

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5402

תקציר העבודה

עמוד        תקציר מנהלים    –…
2
       תוכן עניינים

3
1 .      מבוא   –…
4
     2.א  תרבות ארגונית 
5-6
     2.ב  גורמי ההשפעה על התרבות הארגונית
7
     2.ג  זיהוי בעיות בתרבות הארגונית —
8
     3.   פוליטיקה ארגונית –..
9
     4.   הקשר בין התרבות לפוליטיקה הארגונית —
10      5.   סיכום
11
     6.   ביבליוגרפיה –
12
     7.   נספחים –..
13-21
תקציר מנהלים בעבודה זו ניתחתי את הארגון שבו אני עובד – גורי ייבוא והפצה , חברה משפחתית המתמחה בייבוא והפצה של מוצרי חברות שונות בשוק מוצרי הצריכה . גורי ייבוא והפצה הינה חברה מהמובילות בתחומה , חברה טובה, דינאמית מאוד ויציבה, מושתת על אמון ואחריות אישית ,עובדים בה אנשים ותיקים ומיוחדים –   על פניו מקום העבודה המושלם ,מושתת על אחריות אישית והתנהלות עצמית.
בחלקה הראשון של העבודה בחנתי את התרבות הארגונית ,מרכיביה , הגורמים המשפיעים עליה , ובעיות בתרבות הארגונית המשפיעות  בחיי היום יום. המושג תרבות ארגונית כולל את החשיבות, התמורה, האמונה, הנורמות והמנהגים הקיימים בארגונים. בעוד שאת מבנה הארגון ניתן לתאר ולשרטט במדויק, הרי שתרבות הארגון נחשבת למוחשית פחות ולבלתי ניתנת לאמידה ברורה. מחקרים רבים נעשו בתחום זה בכדי לאמוד את התרבות הארגונית. כאשר קבוצת אנשים פועלת ע"פ אותם מוסכמות וערכים , הדבר יוצר תחושה של גיבוש , וגאוות יחידה. לעובד יש תחושת שייכות . הוא מבין כיצד עליו לפעול לפי נקודת הראות של החברה  ומהי הדרך היעילה ביותר לפתרון בעיות והתמודדות איתן. התרבות הארגונית מבדלת את הארגון מהמתחרים שלו  בדרכי הפעולה והערכים השונים .  לתרבות הארגונית משקל רב ומכריע באיכות ניהול העובדים.
בחלקה השני בחנתי את נושא הפוליטיקה הארגונית המתהווה בארגונים בכלל ובארגון הספציפי בפרט ,הגורמים המביאים להתפתחות פוליטיקה ארגונית וכיצד היא באה לידי ביטוי בשטח הלכה למעשה .בנוסף בדקתי את  הקשר בין התרבות והפוליטיקה הארגונית  בארגון ,והבאתי דוגמאות והצעות פתרון לבעיות הנגרמות עקב התרבות והפוליטיקה  השוררות בארגון.