התפתחות תאורית ה – Mind בילדים בעלי אוטיזם, לעומת ילדים בעלי התפתחות תקינה
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | NIND, אוטיזם, אוטיסטים, התפתחות, מיינד, תאוריה |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 3746 |
מספר מקורות | 41 |
תקציר העבודה
תקציר החשיבה הינה תהליך יום יומי ובלתי פוסק אשר אנו משתמשים בו בעת פתרון בעיות למיניהן והסקת המסקנות שבעקבותן. בתהליך הסקת המסקנות אנו מצרפים את כל אבני הבניין של החשיבה ויוצרים מבנים קוגנטיביים מורכבים, שבלי קיומם לא תתואר כל חשיבה. חשיבותה של ההסקה נובעת מן העובדה כי העולם אינו מורכב ממושגים בדידים נפרדים אלא מתייחסים זה לזה באופנים שונים, שכן דבר אחד עשוי להשתייך, להעיד, להזדהות, להשתוות ואף להתרחש בגלל דבר אחר, מכאן כי הצורך ביכולת לקשר בין דברים הינו כלי קיומי הכרחי (נדלר,
1 990).
אחת מן התאוריות הפופולאריות בחקר הסקת המסקנות האנושית היא התאורייה של המיינד (ToM – Theory of Mind) אשר תפסה את תאוצתה המחקרית באמצע שנות השמונים. עיקריה של התאוריה היא ביכולת הקוגנטיבית המתפתחת של האדם לקלוט, להבין ולהסיק מסקנות אודות מצבים מנטליים (מחשבות, אמונות, רגשות, כוונות ורצונות) שלו ושל האחר (Premack&Woodruff,
1 978; Astington&Gopnik, 1991).