איפיונים רגשיים של הילד ליקוי למידה ודרכי הטיפול בהם כולל עצות מעשיות לגננת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1655
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

איפיונים רגשיים של הילד ליקוי הלמידה ודרכי הטיפול בהם בעבודתי זו התמקדתי בתקשורת בין אישית אצל א. אשר מתייחסת לפעילות גומלין בינו ובין חבריו בגן, ובאה לידי ביטוי בדרכי התנהגות ושיח המשפיעים על החברה בגן כפי שציינו בהצגת הילד.
הגישה החינוכית שבבסיס תוכניות ההתערבות שבניתי היא כי ב-א' טמונים זרעי כשרויות חברתיות, ועלי רק לסייע לו לחשוף כשירויות אלו, לטפחן ולעודד מגוון התנסויות על מנת ליישמן.
לצורך כך התייחסתי למערכת של התנהגויות מילוליות ולא מילוליות המאפשרות לקיים אינטראקציות מקדמות בין אדם לחברו. התנהגויות אלו כללו התנהגויות בינאישיות, התנהגויות המתייחסות לאני העצמי של א', וכן  למילוי תפקידים.
כמו כן תוכניות ההתערבות שצוינו חוברו וקושרו לנושאים שעל סדר היום החינוכי . הסוגיות שבהן עסקתי נמצאו רלוונטיים  לאותו ילד.
באמצעות שילוב חברי צוות כמו גננת שיח או קלינאית תקשורת וכן הורי הילד, יצרתי רצף והמשכיות החשובים להצלחת התוכנית.
בין ההתנסויות וההתערבויות שבניתי שמתי דגש על ניהול שיח, ניהול קונפליקטים בתפיסה גישורית, קבלת החלטות, נימוסים והליכות, קבלת השונות, והתמודדות במציאות משתנה.
בנספחים צירפתי כלים מעשיים שיושמו בגן בעקבות תוכניות ההתערבות השונות. הדוגמאות/ כלים שהובאו שונות ממה שהוצגו בפרזנטציה ומדגימת כיצד ניתן לשוחח על רגשות,  לעשות שימוש נכון בשפה, וכן דרכים לעידוד התנהגות פרו חברתית ברמת הגן, כאשר הדגש הוא על א'. כלים אלו יכולים בהחלט לשמש את הגננת בעבודתה במקרים דומים.