התנהגות ארגונית

תקציר העבודה

בית הספר למנהל עסקים מטלה אישית במודול התנהגות ארגונית שם המגיש: ינואר 2007
תקציר מנהלים בעבודה זו מוצגת חברת הפרסום גיתם כפלטפורמה לניתוח נושאים מהותיים המאפיינים את הארגון. בחרתי לנתח את חברת גיתם, שהינה משרד פרסום קטן בהיקף עובדיו באופן יחסי, היות וכעובד בארגון נחשפתי לאופן הייחודי בו הוא פועל. גיליתי כי התרבות הארגונית והחומר האנושי שבארגון הם אלה שבסופו של דבר מייצגים את מהותו. אומנם לשאר המאפיינים חשיבות רבה לארגון, אך הם פועל יוצא של מהות הארגון.
בהחלט ניתן לראות את הקשר שבין מאפייני הארגון החל מהמבנה, דרך קבוצות העבודה בארגון, התרבות הארגונית הייחודית והמוטיבציה  – וכיצד הם משפיעים במישרין על איכות הארגון ותוצאותיו.   תוכן עניינים

1       מבוא. 4
2       תיאור הארגון עליו מתבסס הניתוח. 4
3       מבנה ארגוני 5
3 .1            תיאורית מבנים ארגוניים של הנרי מינצברג 5
3 .2            ניתוח הארגון על פי התיאוריה. 6
3 .3            מסקנות. 6
4       תרבות ארגונית. 7
4 .1            רובדי התרבות של שיין 7
4 .2            ניתוח הארגון על פי התיאוריה. 7
5      קבוצות עבודה. 8
5.1            תיאורית דינאמיקת אפקטיביות הקבוצה של שטיינר. 8
5.2            ניתוח הארגון על פי התיאוריה. 9
5.3            מסקנות. 10
6       מוטיבציה. 10
6 .1            תיאורית הצרכים של מקלילנד. 10
6 .2            ניתוח הארגון על פי התיאוריה. 11
6 .3            מסקנות. 11
7      סיכום.. 11
8       נספח
1 – מבנה ארגוני על פי מינצברג. 12
9      ביבליוגרפיה. 13