עבודה סמינריונית בחינוך

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 9033
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

בס"ד תקציר עבודה נושא העבודה מדבר על תופעות עישון בקרב בני נוער בדגש על תכניות למניעת תופעה זו. העישון הינו חלק ממסורות רבות בהיסטוריה האנושית. האינדיאנים נהגו לעשן טבק כצמח מרפא ומשכך כאבים. לאורך ההיסטוריה שימש העישון כמרכיב חשוב בטקסים רבים במזרח אסיה ובאמריקה.
במשך השנים נתפס הטבק כחומר טוב לבריאות, ושימש לטיפול במחלות עור, בעיות עיכול ומחלות במערכת הנשימה. את הסכנות הגלומות בעישון גילו רק במחצית השנייה של המאה ה-20. עם התקדמות המחקר שהראה את הקשר הישיר בין עישון ועלייה בתמותה החלו לחוקק חוקים על מנת למנוע את תופעת העישון. למרות כל זאת, העישון ממשיך לגבות קורבנות רבים מדי שנה.
קיימת הסכמה בין הגורמים המטפלים כי לטווח ארוך, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תופעת העישון והשלכותיה היא מניעה ראשונית. ככל שבעיית העישון מחמירה, יש להתמקד בתחום המניעה. רוב המחקרים מראים כי כ- 90% מהמעשנים מתחילים לעשן לפני גיל שמונה עשרה. לפיכך, קבוצת אוכלוסייה בה צריך להתמקד הטיפול במניעת עישון  הוא ילדים ובני נוער. בני הנוער רוכשים הרגלי חיים  שונים כמו גם עישון והרגלים אלו ישפיעו על מצבם הבריאותי כבוגרים. קל יותר להשפיע ולשנות התנהגות סיכונית בגיל צעיר עוד בטרם הפכה לדפוס התנהגות קבוע. בבתי הספר יש מנדט ממשלתי להקדשת משאבים והנגישות לאוכלוסיית בני הנוער קלה יותר. לכן בתי הספר יכולים לשמש כמצע נוח למטרות חינוך ומניעת עישון.
העבודה בפונט 14