גורמים שונים לתחלופה רצונית וכוונות עזיבה של עובדים בארגון אשר קשורים בעבודה ובאדם לחלופין. המרכזי שבהם הינו מחויבות ארגונית.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6441
מספר מקורות 68

תקציר העבודה

תקציר      שאלה מרכזית בה מתחבטות הנהלות רבות היא כיצד למצות מעובדיהן את המרב , מבחינת תפוקותיהם , הזדהותם עם ערכי הארגון ויעדיו , נכונותם לתרום מעבר לנדרש מהם מתוקף תפקידם הפורמאלי , ובעיקר נכונותם להישאר בארגון . כתוצאה מכך, ארגונים רבים משקיעים המון מאמצים על מנת לשפר את ביצועם או את תוצרתם , וכדי להימנע מהמחיר הגבוה של תחלופת עובדים (לב, 1996).
בעבודה זו נראה כי קיימים גורמים שונים לתחלופה רצונית וכוונות עזיבה של עובדים בארגון אשר קשורים בעבודה ובאדם לחלופין. גורם מרכזי לכך הינו מחויבות ארגונית (Meyer et al., 2001).
אמצעים שונים המסייעים בהגברת המחויבות הארגונית עשויים גם לצמצם תחלופת רצונית של עובדים מארגון, דבר אשר יטיב בצורה משמעותית עם הארגון ( Mobley, 1982; Abbasi & Hollman, 2000; Glenn, 2003).
עבודה זו מנסה לסקור האם קיומה של סביבה ארגונית המיושמת דרך הדרכת עובדים, מערך RJP  ולכידות צוות יכולה לסייע בהגברת המחויבות הארגונית והפחתת תחלופה רצונית בקרב עובדים בארגון.
תוכן עניינים
   תוכן                                                                                            עמוד הקדמה                                                                                                           1  תחלופה רצונית                                                                                               2
גורמים לתחלופה רצונית                                                                                3   מחויבות ארגונית                                                                                            7
הדרכת עובדים                                                                                               10 לכידות צוות                                                                                                   11  RJP                                                                                                                13
מתודולוגיה והצעת מחקר                                                                              16
סיכום                                                                                                             17
ביבליוגרפיה                                                                                                    18