עבודה שיפור עסקי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 8127
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

הצגת הארגון הארגון שבחרתי להציג בעבודה הוא בנק לאומי  -התאגיד הבנקאי הוותיק בישראל, ובעל הפעילות הבינלאומית הרחבה ביותר מכל הבנקים הישראלים. הבנק, אשר נוסד בלונדון בשנת 1902, מפעיל כיום 239 סניפים ברחבי הארץ ו-83 משרדים בינלאומיים הממוקמים ב-21 צמתים פיננסיים בכל רחבי תבל. ללאומי כ-
1 2,000  עובדים בכל רחבי העולם. קבוצת לאומי מספקת שירותי בנקאות איכותיים לכל סוגי הלקוחות, החל ממשקי בית ועד תאגידי ענק.
שירותים אלה ניתנים באמצעות קווי עסקים ייעודיים, המתאימים לכל סוגי הלקוחות, והם נשענים על סטנדרטים גבוהים ביותר ועל מקצועיות ללא פשרות. בשנים האחרונות פועל לאומי כדי להפוך את שירותי הבנקאות לנוחים וקרובים יותר ללקוח, זאת באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות. לאומי היה הבנק הראשון שהציע שירות טלפוני מקיף וישיר, והוא ממשיך להוביל את השוק עם שירותי בנקאות חכמים ומקוונים, באמצעות המחשב הביתי, מחשבי כף יד, טלפונים סלולאריים ועוד.
החטיבות השונות הם של הבנק הם:
בנקאות עסקית – הבנקאות העסקית מתמחה במתן שירותים בנקאיים ופיננסיים לתאגידים גדולים, לרבות תאגידים בעלי פעילות רב לאומית. השירותים הניתנים מבוססים על מתן פתרון כולל לכל צרכי הלקוח, לרבות מימון וסחר בינלאומי, שירותי ייעוץ והשקעות, פעילות בשוק ההון, מכשירים פיננסיים להגנה מפני סיכוני שוק ועוד .
בנקאות מסחרית – החטיבה לבנקאות מסחרית מתמחה במתן שירותים בנקאיים ופיננסיים לחברות עסקיות בינוניות (Middle Market), באמצעות
5 סניפי עסקים ייעודיים, המשויכים ל-4 מרחבים מסחריים על בסיס גיאוגרפי, והסניף המרכזי בתל אביב. המבנה הארגוני של חטיבת הבנקאות המסחרית הוא ייחודי בכך שהוא מאפשר מתן שירות מקיף וכולל ללקוח (One Stop Shop). בנקאות קמעונאית – החטיבה לבנקאות קמעונאית מנהלת את פעילותם של לקוחות פרטיים ועסקים קטנים ב- 168 סניפים הפרושים על פני כל הארץ ומחולקים לשמונה מרחבים. חטיבה זו אחראית גם על הבנקאות האלטרנטיבית המתקדמת של הבנק, ועל ערוצי ההתקשרות הישירים של הלקוח, דוגמת הישיר הראשון, מוקד לאומי Call ומכשירי המידע האוטומטיים הפזורים ברחבי המדינה.
בנקאות פרטית ובינלאומית – החטיבה לבנקאות פרטית ובינלאומית עוסקת בפעילות העסקית והמסחרית וכן בקהל הלקוחות האמידים בארץ ובעולם. החטיבה פועלת באמצעות מרכזים ייחודיים בארץ המיועדים לתושבי חוץ ולתושבי ישראל, וכן באמצעות שלוחות הבנק בארה"ב, בריטניה, שוויץ ולוקסמבורג ונציגויות באירופה, אמריקה הלטינית, קנדה ואוסטרליה. החטיבה לשוקי הון – חטיבה שהוקמה ביולי 2006, לאור השינויים בשוק ההון הישראלי. החטיבה מרכזת את פעילות חדרי העסקאות בלאומי, את שירותי שוק ההון, את הקשר עם מוסדות פיננסיים, , מסחר בסיכוני שוק, חיזוק חדרי העסקאות ופיתוח יכולתם להיערך באופן מכירתי ויוזם אל מול הלקוחות .
מערך תפעול ומנהלה – מערך תפעול ומנהלה אחראי על ניהול מערכות המחשוב, התפעול והלוגיסטיקה של קבוצת לאומי. המערך אחראי על מימוש אסטרטגיית המחשוב הנגזרת מהיעדים העסקיים של הקבוצה ותומך בפעילות הבנק, עובדיו ולקוחותיו. בבנק לאומי ישנה בעיה בסניפים כאשר הסניף פתוח ויש קבלת קהל אז הבנקאים תוך כדי המתן שרות לקהל צריכים גם לתת מענה בטלפון במקביל , מצב זה יוצר בלגן ועומס עבודה אצל הבנקאים, כי אי אפשר לתת שירות איכותי לשניהם  לכן אני  אמליץ להנהלה את השיפור הנ"ל באמצעות תהליכים הרלוונטיים לשיפור זה .
תוכן העניינים
1 הפרויקט -.3
1 .1    בחירה של הארגון ייחוס –.3
1 .2
שלבי היישום –..4
1 .3 מסמך SOW –…5
2    תכנון הפרויקט –..8
2 .1 מסמך WBS 8
2 .2 טבלת שלבי פרויקט Benchmarketing ..
-.9
2.3  רשת Pert, לוח ג'אנט וטבלת זמנים ומרחבים 12
3.ביצוע ובקרה 14
3 .1   המשאבים הדרושים ..14
3 .2 תקציב הפרויקט –16
3 .3 הקשר בין עלות לפרויקט להמשכו 16
3 .4 חישוב ההסתברות לסיום הפרויקט 18
4 .סיום הפרויקט 18
4 .1 הפעולות בסיום הפרויקט –…18
4 .2 סיבות לכישלונות ואופן התגברותם 19
4 .3 שינויים בעקבות Benchmarketing –…20                  5 ישום BPR ..20       5.1   בחירה של התהליך והסיבה לבחירתו –.20  5.2 בחירה מנומקת של צוות ה-   BPR 22
5.3 שלבי היישום של BPR בארגון -23
5.4. מסמך "צריך לעשות מעשה" -..26
5.5. מסמך "הכרזה על חזון" –…27
5.6 איך ייראה הארגון לאחר  יישום BPR –.28
5.7 תרומת טכנולוגית המידע   להצלחת BPR -..28
5.8 איך למנוע כישלון של BPR –28
6  ביבליוגרפיה .30