סמינר הבודק את הקשר שבין חוללות עצמית לבין הישגי סטודנטים.

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3303
מספר מקורות 14

תקציר העבודה

מבוא
עבודה זו עוסקת בקשר בין חוללות עצמית לבין הישגי סטודנטים.
בשלב הראשון נגדיר את המשתנים אותם אנו בוחנים ולאחר מכן נסקור ממצאים ממחקרים העוסקים בהשפעת חוללות עצמית על סטודנטים, נסביר כיצד מתגבשת החוללות העצמית וכיצד זה בא לידי ביטוי בביצועים ו/או בהישגים של הסטודנטים אשר השתפו במחקר.
המושג של חוללות עצמית ספציפית מוגדר כשיפוטו של הפרט את יכולתו לבצע התנהגות על מנת להשיג תוצאות מקוות (Bandora, 1982).
חוללות עצמית נובעת מתהליך רכישה הדרגתי של מיומנויות למידה מורכבות בתחומים קוגניטיביים, חברתיים, לשוניים או פיזיים (Bandora, 1982).
יש להבדיל בין שני היבטים:
הבחנה בין יכולות ומיומנויות הפרט לבין ציפיות החוללות עצמית של הפרט: החוללות העצמית איננה מתייחסת למיומנויות הפרט בפועל אלא להערכתו של הפרט את יכולתו לבצע התנהגויות באמצעות אותן מיומנויות, שכן פרטים בעלי יכולות ומיומנויות זהות עשויים להתנהג באופן שונה בעקבות תפיסות החוללות העצמית השונות שלהם.
הבחנה בין הערכת החוללות העצמית לבין הציפיות לגבי הקשר שבין התנהגות-תוצאה:
העובדה שפרט מאמין שהתנהגות מסוימת תוביל לתוצאה צפויה לא תביא אותו בהכרח לבצע את אותה התנהגות וייתכן מצב שבו הפרט יצפה לתוצאה חיובית אך יימנע מהתנהגות כלשהי עקב חוללות עצמית נמוכה (Bandora, 1977).
תוכן עניינים.
מבוא. 3
שיטה. 6
ממצאים.. 8
טבלה מספר 1:          מאפייני משתני המחקר (N=70). 8
טבלה מספר 2:          מאפייני משתני המחקר בין גברים (N= 31) לנשים (N=39). 8
טבלה מס' 3: מתאם פירסון בין חוללות עצמית למימדי ההישגים הלימודיים (N= 70). 9
טבלה מס' 4: מתאם פירסון בין חוללות עצמית למימדי ההישגים הלימודיים בין גברים (N= 31) לנשים (N=39). 9
טבלה מס' 5: מתאם פירסון בין חוללות עצמית לבין גיל הסטודנטים (N= 70). 10 דיון ומסקנות. 11
בדיקת השערות המחקר. 11
מגבלות המחקר. 12
המלצות למחקר עתידי 13
נספח. 14
ביבליוגרפיה. 17