10430 התנהגות ארגונית

תקציר העבודה

10430 התנהגות ארגונית – ממ”ן 12, ציון 86 – כולל הערות המנחה.
10430 התנהגות ארגונית-מיקרו.
10434 התנהגות ארגונית-מקרו.
13004 ניהול והתנהגות ארגונית.
חומר לימוד למטלה: למידה ארגונית, מוטיבציה בעבודה, תיחומה של ההתנהגות הארגונית, מבנים ותהליכים בארגוני עבודה פורמליים.

שאלות 4-1: תיאור מקרה:
שאלה 1:
מסוגלות עצמית מתגבשת ומושפעת מארבעה מקורות.
הסבירו אילו ממקורות אלה השפיעו על מסוגלותה העצמית של ענבר.

שאלה 2:
השוו בין המוטיבציה של ענבר לזו של איתן באמצעות מושגיו של מקלילנד.
הנחיה: לגבי כל אחד מן הצרכים שמציין מקלילנד יש לציין האם הוא גבוה או נמוך ולספק את הביסוס המתאים.

שאלה 3:
א. הסבירו באמצעות גישת הציפיות של ורום מה הייתה המוטיבציה של ענבר בעבודתה במשרד מבקרת המדינה עד לשמועה ששמעה מפי מזכירתו של נדב.
ב. הסבירו באמצעות גישת הציפיות של ורום כיצד השתנתה המוטיבציה של ענבר בעקבות:
1.השמועה ששמעה ענבר ממזכירתו של נדב.
2.דבריו של יו”ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת.
הנחיה: בכל מקרה ומקרה הסבירו איזה רכיב השתנה וכיצד השפיע השינוי על רכיב המאמץ.

שאלה 4:
ביחידת הלימוד ‘מוטיבציה בעבודה’, מצוינים גורמים המשפיעים על מחויבותם של עובדים למטרה ועל המוטיבציה שלהם.
הסבירו אילו מגורמים אלה מתקיימים באגף שענבר עומדת בראשו.

שאלה 5:
ביחידת הלימוד ‘תיחומה של ההתנהגות הארגונית’ מצוינים שני כוחות מנוגדים המשפיעים על עיצוב ההתנהגות הארגונית.
הסבירו איזה כוח בא לידי ביטוי או מתממש בכל אחד מחמשת מאפייני הביורוקרטיה המצוינים ביחידת הלימוד ‘מבנים ותהליכים בארגוני עבודה פורמליים’.
הנחיה: נוסח התשובה יהיה כך: “מבנה היררכי מביא לידי ביטוי את הכוח ה… משום ש…”.