ייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי
מוסד לימוד | מכללת ספיר |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | אזולאי-הספרי, הסורגים, חנה, ישראל, ישראלי, מאחורי, מזרחי, מזרחים, מזרחית, מרוקו, משפחה, נשים, סרט, פמיניזם, קולנוע, שחור, תרבות |
שנת הגשה | 2006 |
מספר מילים | 2465 |
מספר מקורות | 7 |
תקציר העבודה
ייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי ניתוח הסרט "שחור" כקורא תגר על הייצוג המזרחי בקולנוע הישראלי תקציר:
הסרט "שחור" של חנה אזולאי-הספרי הוא סיפור של הדור השני של יוצאי מרוקו שמהווה מעין הכלאה של מזרח ומערב. היא לא שיפוטית כלפי תרבות אבותיה, אלא מנסה להבין את המשמעות של התרבות עבור דור ההורים.
הסרט משקף תהליכים חברתיים בישראל ובעיקר תהליכים של חיפוש זהות בקרב מזרחיים דור 2,3
ובאופן שמאתגר את מדיניות כור ההיתוך, לתוכה נכנסו הוריהם. הסרט הוא מסע שורשים, חיפוש הזהות. הסרט מאשש את המיתוס והסטריאוטיפ של הנחשלות המזרחית וכאילו מספק הוכחה לדעות הקדומות לגבי הנחשלות התרבותית שלהם. מהסרט אפשר להבין שהשחרור מהנחשלות הזו יכולה לקרות רק כתוצאה מהשילוב בתוך החברה הישראלית.