מבוא לתעמולה- עקרונות ויישומים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008

תקציר העבודה

תקשורת מבוא לתעמולה- עקרונות ויישומים עבודת אמצע בבואי לבחון את אופן היישום של מודל ראנק על טקסטים תעמולתיים מוצא אני לנכון להסביר תחילה מהי תעמולה. הגדרת תעמולה הינה (מפי פרופ' קלייד ר. מילר, מנהל המכון האמריקאי לניתוח תעמולה), " ביטוי לדעה או פעולה מצד יחידים או קבוצות, המתוכנן ומעוצב ביודעין ובמכוון להשפיע על דעותיהם או פעולותיהם של יחידים או קבוצות אחרות ביחס למטרות קבועות מראש" .מודל ראנק מפנה את תשומת ליבנו למאפייני הכלים התעמולתיים איתם אנו מבטאים דעה או פעולה שנועדה להשפיע על דעותיהם של צרכני התעמולה.כאשר גוף מסוים מעוניין לקדם מוצר (בהתייחסותי למוצר הנני כולל בתוכו,בני אדם, מסרים חברתיים,פוליטיים,ומוצרי רכישה פוטנציאליים), הוא יוצא מנקודת הנחה כי הלקוח הפוטנציאלי מודע כי  המוצר טומן בחובו גם מהחיובי וגם מן השלילי,שאיפתו של הגוף המפרסם היא להוציא את הלקוח מהתחום האפור בו הוא והמוצר נמצאים אל תחום לבן –חיובי,הוא עושה זאת באמצעות מודל ההגברה וההחלשה של ראנק, באמצעות כלים תעמולתיים אשר מחד מחזקים את החיובי שבמוצר ומאידך מחלישים את השלילי, ובכך נסלל השביל המוביל לתחום הלבן.    אמצעי ההגברה ( Intensify ) –
העבודה ללא מקורות