מערכות מידע בעסקים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה אני אתמקד בחברת לידקום, החברה עוסקת בתחומי אספקה, הקמה וניהול של פרויקטים מורכבים בתחום התקשורת, ובעיקר בעולם הסלולאר. החברה מתכננת, מקימה ומתחזקת רשתות סלולאריות וקוויות. אופי הפעילות היא בינלאומית.
לארגון יש כרגע מערכת מחשב בסיסית מבוססת PC, ובה קיימת מערכת של הזמנות ממוחשבות, ותוכנת ראיית חשבון על פי מחקר שערכתי קיימים מספר ממצאים המשקפים את  מצב מערכות המידע הנוכחי:
א.
המערכת הנוכחית אינה עונה על דרישות של ההנהלה , המערכת איטית ומסובכת בנוסף המערכת קורסת כל זמן עקב בעיות חומרה ועומס משתמשים על ה PC ב. הביקוש גדל בזמן האחרון, לקוחות הם מסוגים שונים הדורשים יחס וטיפול שונים (מהירות התגובה, ציוד מגוון וכו'). עקב זה אין באפשרות החברה להסתפק במערכת הקיימת.
ג.
בנוסף יכולת לוקה בחסר לעקוב אחרי המלאי החברה והזמנות שגורמת לתחזוקה לקויה של הציוד, דבר שאינו עומד בתקנים של ISO עליהם התחייבה החברה.
ד.
רמת הידע של העובדים בנושאי המחשב ותוכנות Microsoft Office היא טובה, כמו כן יש רצון וצורך להשתמש במערכת אחידה לצורך ניהול עבודה שוטפת ויעילה של החברה.
ה.
יש מספר בעיות שנתגלו מחקר מצב הקיים :
אין שיתוף נתונים מלא ותקשורת טובה בין כל המחלקות בארגון (כוח אדם, לוגיסטיקה, רכש, כספים) אין מעקב מסודר של ספקים ובקרה על הרמה התפעולית.
המערכת החדשה שתבחר תפתור את הבעיות הקיימות ותביא את חברת לידקום לעבודה יעילה וחסכונית יותר יחד עם תקשורת ושיתוף מידע מלא בין המחלקות השונות בארגון.
.
תוכן עניינים
מבוא…………………  4
סעיף א'- יתרונות  בהטמעת מערכת מידע חדשה בלידקום.. 5
סעיף ב- מסחר אלקטרוני 8
יתרונות המסחר האלקטרוני בעיני הצדדים המשתתפים.. 9
יתרונות עיקריים של תשתית מסחר אלקטרוני לצד המוכר. 9
סעיף ג- שיטות לרכישת תוכנה. 10 סעיף ד'- אפיון מערכת מחשב. 11
סעיף ה- איומים מרכזיים לאבדן מידע בארגון והדרכים למזעורם.. 13
סיכום ומסקנות. 14
ביבליוגרפיה  …………………………………………………………..15