קריירה ופיתוח עצמי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מנהלים הגלובליזציה, החדשנות הטכנולוגית וכדומה גרמו לכך שהעולם נעשה תחרותי יותר והארגונים והעובדים נאלצים להתאים עצמם לטכנולוגיות חדשות. הקריירה במאה ה-21 היא קריירה בניהול עצמי .העובד נאלץ לאמץ יכולות של הסתגלות וכישורים לשינוי מהיר. הפרט נתפס כאחראי בלעדי על הקריירה שלו ולא הארגון. הקריירה הינה סדרה של שינויי זהות ולמידה מתמשכת לאורך כל החיים. ייתכנו סוגים חדשים של קריירות ואף הפרט יהיה בעל קריירות אחדות,הן ברצף והן במקביל-קיימות אפשרויות רבות להתפתחות והתקדמות אישיים כשניהול הקריירה עובר לידי הפרט.
בעבודה זו נבחנו מספר תיאוריות של חוקרים ידועים .
בחלק הראשון נבחנו מודלים תיאורטיים. המודל הראשון הוא מודל SWOT. מודל זה הינו מודל אשר בוחן את האדם עצמו על חולשותיו, חוזקותיו, האיומים עליו וההזדמנויות הקרויות בדרכו. המודל השני הוא מודל משושה הנטיות של הולנד. מודל זה בעצם בנוי משאלון אשר בסופו מקבלים תשובה לשאלה מה סוג האופי שלנו. במודל זה ישנם 6 סוגי אישיות:מציאותי, חקרני, אומנותי, חברתי, יוזם וקונבנציונאלי.
בחלק השני של העבודה , בוצעו שלושה שיקופים העוסקים בהתנסויות שעברתי ומאמרים שקראתי. שיקופים אלה מתארים את ההתנסות שלי,מה למדתי מאותה התנסות , איך זה השפיע על הקריירה האישית שלי ומה עליי לבצע בעתיד . הנושאים שנבחרו הם : מרכז הערכה, עוגנים אישיים/שיין, ושיווק עצמי. בחלק השלישי של העבודה , נכתבה תכנית פעולה לקריירה שלי המכילה מטרת על שהיא פתיחת עסק קטן בתחום ההנעלה ושלושה יעדים בחיי הקריירה שלי: סיום תואר ראשון, סיום תואר שני, ורכישת ניסיון. העבודה עזרה לי להכיר תיאוריות חדשות ולהבין טוב יותר את הלך הרוחות בעולם הקריירה במאה ה-21, עזרה לי לפתח מודעות עצמית רחבה יותר על האחריות שלי בפיתוח וקידום הקריירה שלי בחיים ועל "מה אני בדיוק מחפשת בעבודה?" או "מה הלאה?". העבודה עזרה לי למצוא דרך אוטנטית להתמודד עם שאלות של עבודה ואיזון בחיים.
מתוך הבנת סוג האופי שלי דרך השאלונים,  למדתי דרך לגיבוש מודע של זהות אישית ומקצועית חדשה.גישה בה תכנון,ישום ולמידה מתמשכת משמשים אותי בהתמדה ויכולת לבחור מטרה משמעותית עבורי שמימושה מאפשרת להוציא לאור כישרונות וייחודיות אישיים ולהתפתח בהתמדה.
תוכן עניינים
מבוא –4
חלק 1 – פרק תיאורטי –.5-8
1 )        SWOT -5-7
2 )        הולנד -…7-8
חלק 2 – שלושה דוחות שיקוף 9-14
1 )       מרכז הערכה –.9-10
2 )       שאלון העוגנים של שיין –10-12
3 )       שיווק עצמי –.12-14
חלק 3 – תוכנית פעולה לקריירה –15-16
סיכום -.17
ביבליוגרפיה –..18