יחסי ציבור בית השנטי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תקציר מנהלים                                                                                       
3 מבוא ותיאור ארגון בית השנטי                                                                           4
מטרות הארגון                                                                                                 5
מחקר  ובעיית מחקר                                                                                    6-7
מחקר שניוני וקהל מטרה                                                                             8-9           פעולה  Action                                                                                           10-11
תיאוריה לקביעת סדר היום                                                                              12          היררכית התגובה ע"פ קוטלר ותיאורית המעורבות הנמוכה                              13           תקשורת Communication                                                                              14             הודעה לעיתונות+לוח גאנט                                                                       15-16
הגלגל של ברנשטיין                                                                                  17-18
ספירלת השתיקה                                                                                           19           תוכנית פעולה                                                                                              20 הערכה ובקרה                                                                                             21             מודל הערכה                                                                                         
2 2
סיכום                                                                                                  
2 3
ביבליוגרפיה                                                                                   24
נספח 1:ניתוח SWOT                                                                             נספח 2:ניתוח T.S.E.P נספח 3:אישור עמותת בית השנטי תקציר מנהלים שימוש ביחסי ציבור הינו כלי תקשורתי דינאמי לעסקים, בכוחו לשנות את ביצועיו של כל עסק קטן כגדול. יחסי ציבור הינו ענף בתחום התקשורת בו משתמשים חברות וארגונים כדי לשווק את תוצרתם או שירותיהם או כדי להעביר מסר כלשהו. יחסי הציבור משתמשים בערוצים ובאמצעים שונים כגון: עיתונות, כנסים, תערוכות ועוד. תפקידו של הממונה על יחסי הציבור הוא להפעיל ולנצל את כל הערוצים והאמצעים על מנת להשיג השפעה מרבית וליצור חוות דעת אוהדת מקהל היעד.
המכון הבריטי ליחסי ציבור מגדיר את המושג "יחסי ציבור" באופן הבא:
"פעילות מתוכננת וממושכת המתכוונת ליצור ולקיים רצון טוב והבנה הדדית בין ארגון כלשהו לבין הקהל שלו". (יחסי ציבור, ביל פן, עמ' 9).
"… There are many definitions of public relations but none, which is universally, accepted… public relations is about two way communication and that it is a strategic management tool.  P.R is not the same as marketing or propaganda. P.R. is sometimes used in conjunction with marketing activities… Building a relationship of trust through good public relations can help companies to survive and prosper even at difficult times…" (Harrison.
S., p. 200, Public Relations. 12-14).
המינוח הישראלי הוא תרגום מאנגלית של  PABLIC RELATIONSאו בקיצור P.R.
"Public relations is the art and social science of analyzing trends, predicting their consequences, counseling organization leaders and implementing planned program's of action which will serve both the organization's and the public interest".
(The Public Handbook . Theaker ,A(2001/2004.page
4 ) יחסי הציבור הפכו לערוץ פעילות מקצועי ודינאמי במקביל לשינויים שחלו במערכות העסקיות והפוליטיות בעולם ובארץ. בעשור האחרון מסתמן שינוי דרמטי בהיקף התכנון וההפעלה של יחסי ציבור לקידום אינטרסים:
קונצרנים תעשייתיים, ארגונים ציבוריים, חברות נדל"ן, ועדי עובדים וכד'. כולם נעזרים ביחסי ציבור כדי לספר על עצמם, להשיג הישגים, לחשוף מוצרים ושירותים חדשים וגם להתגונן ולתרץ כישלונות.
בעבודה זו נשתמש בטכניקות של יחסי ציבור הנמצאות בשימוש ונפתח תוכנית יחסי ציבור מושכלת על ידי שימוש במודלים, פניה לקהלי מפתח, ניהול יחסים עם המדיה.
במסגרת עבודה זו נכתוב תוכנית כוללת(קמפיין) של יחסי ציבור שתהיה מציאותית וברת ביצוע שתתבסס על תיאוריות ומודלים רלוונטיים ותכלול את מגוון פעילויות יחסי הציבור.