שינוי במערכת החינוך ובת ספר עתידי סימנריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2000
מספר מקורות 21

תקציר העבודה

הקדמה מערכת החינוך הינה אחד המפעלים החברתיים הגדולים, המורכבים  והאוניברסליים של הציוויליזציה המודרנית. אף שגדולי הוגי הדעות, החל באפלטון וקנט וכלה בדיואי ופיאז'ה עסקו בסוגיית החינוך, היא נשארה סבוכה, רבת פנים ולא פתורה גם בסוף המאה העשרים. בעוד מדעי הטבע מרחיבים במידה רבה את הידע האנושי על אודות העולם הפיסי ומדעי החברה מקדמים במידה רבה את הידע על אודות אדם וחברה, נמצא מדע החינוך בשלבים מוקדמים של גיבוש הידע והמתודולוגיה על אודות מערכת החינוך.
לקראת המאה העשרים ואחת, שידע תיאורטי הפך בה לגורם מרכזי בחברה, בכלכלה ובתרבות, מקבל החינוך מעמד בעל חשיבות מיוחדת, שכן, מערכת החינוך היא זו המופקדת על תפוצתו וחלוקתו של הידע האנושי, ולפיכך  מקבלות השאלות המורכבות הנוגעות במערכת החינוך משנה תוקף.
מהם מקורותיו של "משבר החינוך" האוניברסלי ? מי מופקד על סוגי הידע השונים ? מהו מקור הסמכות של אנשי החינוך ? איזה מבנה ארגוני הולם את יעדי החינוך ? מהם היחסים בין מוסדות חברתיים שונים לבין החינוך? אלה ואחרות הן שאלות המעסיקות את חוקרי החינוך.
תוכן העניינים
הקדמה -.. 1
אסטרטגיה של שינוי – 2
לקראת הנחות יסוד חדשות לתכנונו של בית הספר העתידי — 3
התיכון החדשני:
מבנה, מינהל והוראה — 3
חלק א — 5
עבודת צוות משותפת: בית הספר כקהילה 5
מטרת הלימודים והערכת התוצרים — 7
הערכה ומבחנים על ידי מורי התלמידים, ולא על ידי זרים ורחוקים –.. 8
גישת החקר והסימולציות ללימודים -. 10 חלק ב -.. 13
נהלים ומורים לבתי ספר חדשניים — 13
המנהל והמנהיגות 14
מנהיגות 16
איסוף מידע — 18
ראייה כוללת של הארגון -. 20 התכנון כהתאמה שוטפת של התוכניות לצרכים – 21
האצלת סמכויות .. 22
הוראה והסביבה הלימודית … 23
המוטיבציה של המורים: אתגר למנהל … 24
הכשרת מורים -.
5 הכשרת מורים באוניברסיטאות –… 27
ביבליוגרפיה –… 29
העבודה בפונט 14