האם קיים קשר בין מידת הגמישות בארגון למידת מחויבות העובד כלפיו?

תקציר העבודה

תקציר משפחה ועבודה מהווים שני מוסדות עיקריים בחיינו. מעצם תפקידם ודרישותיהם, נמצאים לא אחת בקונפליקט זה עם זה, ואף מתחרים זה בזה על משאביו של הפרט.
המשפחה מהווה מוסד חשוב בחייו של הפרט. היא קיימת בצורה זו או אחרת בכל החברות. קשה לתפקד בחברה ללא משפחה ובדרך כלל נכללים בה אותם אנשים אליהם נפנה לתמיכה בשעת הצורך. גם לעבודה משמעות רבה בחייו של הפרט, היא ממלאת תפקיד מרכזי ובסיסי בחיי האדם בחברה המודרנית. העבודה מסייעת במילוי מספר צרכים חשובים, האחד כלכלי והשני חברתי פסיכולוגי.
היום, בתנאי העבודה של שוק תחרותי וגלובאלי קשה יותר לשלב בין קריירה לחיי משפחה ובין קריירה לפנאי. הארגון תובע שעות עבודה רבות, דורש מחויבות כמעט בלעדית ולרוב מתנהל בנוקשות כלפי בקשות "אישיות" של עובדיו.  מצב זה מביא לכך שאיכות חיי המשפחה של העובד היא לא בהכרח נר לרגליו.                        בזמנים אלו מקובל ששני בני הזוג עובדים. למרות שכיחות התופעה, בה שני בני זוג מפתחים קריירה, עדיין רב הקיבעון המחשבתי במקומות העבודה. במיוחד אמורים הדברים ביחס להופעה לעבודה ומילוי מכסת שעות העבודה, מבלי לתת את הדעת ללחצים הנגרמים על העובד/ת המחויבים בראש ובראשונה "לדפוק שעון". כרטיס העבודה הפך לחזות הכל, כאשר שביעות הרצון והמחויבות למקום העבודה אינם נשקלים מול אילוצים הקיימים בכל משפחה עובדת.
בעבודת המחקר שלפנינו מבקשות אנו לעמוד על הקשר בין גמישות ארגונית למחויבות העובדים לארגון. מטרת המחקר בכוונתנו לבדוק האם קיים קשר בין גמישות מצד הארגון לרמת מחויבותו של העובד בו שאלת המחקר האם ישנו קשר בין מידת הגמישות ארגונית במקום העבודה לבין מידת מחויבותו של עובד לארגון השערת המחקר קיים קשר חיובי בין מידת הגמישות הארגונית במקום העבודה לבין מידת מחויבותו של עובד לארגון