תיאטרון פמיניסטי - סטריאוטויפים נשים בטלוויזיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תקציר האם סדרה/ תוכנית טלוויזיה "גומרות הולכות", הצוחקת על התנהלותן של נשים מפריחה או מאמתת סטריאוטיפים נשיים ותיאוריות פמניסטיות?, זאת אומרת האם הסדרה משמרת/מפריחה  דעות לגביי מין ומגדר.
כאשר אני חוקר את הטקסט התקשורתי הניצב מולי, משמע פרק או אפילו שלושה מתוך סדרת התוכניות של הזכיינית "קשת", "גומרות הולכות" בערוץ השני; תחילה עליי להתייחס למשמעות הטקסטים מנקודת המבט של היוצרים, אלו ה"מצפינים" את המסרים.
כשמדובר בטקסטים של דרמות, סאטירה והומור בטלוויזיה, אלו הם צוותים של כותבים, במאים ומפיקים. המשמעויות המוצפנות בטקסטים אמורות לשרת את מטרותיהם של היוצרים, הפועלים במערכת של נורמות, הנחות וציפיות לגביי הדרך שבה יתקבלו המסרים, על כל היבטיהם התרבותיים, בקרב ציבור מוגדר של "מפענחים". כיצד הקורא, הצופה או הצרכן התקשורתי מבין את המסר? האם ישנן קריאות שונות?, האם גבר קורא ומפענח את הטקסט התקשורתי אחרת מקריאה ופענוח נשי? – דרך התקשורת הצופה יכול ללמוד מיהו בפני עצמו ומיהו ביחס לסביבה. אחד המסרים שהתקשורת מעבירה ומחנכת אותנו להם אילו למעשה מסרים של מין ומגדר. באשר לניתוח על פי תיאוריות פמיניסטיות, הניתוח של התוכנית "גומרות הולכות" יעשה על פי שתי תיאוריות מרכזיות האחת הגישה הליברלית כיצד המרחב הציבורי פולש אל תוך המרחב הפרטי. ואילו השנייה ביקורת של הגישה הרדיקלית כלפיי התוכנית עצמה.