שיפור פס ייצור במפעל לייצור אביזרים הנלווים למחשב. במסגרת העבודה מתמקד בפס ייצור של מדפסות, השוואה בין פתרונות לשיפור של 2 חברות מתחרות, עבודה כוללת נוסחאות,נתונים,חישובים,תרשימים,גרפים וכו'.

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא -.3-
4 ניתוח מצב קיים -.5-11
ניתוח מצב משופר 12-13
ניתוח כידאיות השקעה –14-16
סיכום …17-18
ביבליוגרפיה 19
מבוא
מערכות בקרה במפעל Equinox מפעל זה הוא מפעל העוסק בייצור אביזרים נלווים למחשב. מפעל Equinox  עובד בעיקר כקבלן משנה של נציגות חברת HP בארץ.רוב העבודה מבוצעת על סמך ההזמנות של HP המתבצעות לפי החוזה בניהם.
במסגרת העבודה אנו נתמקד בפס ייצור של מדפסות .מפעל קיים תקופה ארוכה(מזה 10 שנים) בשוק ,אבל למרות מוניטין רב ונאמנות שרכש בשנים עברו הוא אינו מצליח להתמודד מול מתחרים חדשים. בעכבות טכנולוגיות חדשות בעיקר בייצור ,חברות מתחרות מצליחות לייצר בעלויות יותר נמוכות עם פחות תקלות וייצור רב יותר עם משאבים דומים. בעכבות המשבר מנהל הטכנולוגיה מעוניין להכניס שיפורים משמעותיים במפעל כדי לא לצאת מהשוק  או לא להגיע לפיטורי עובדים מיותרים.
מערכות הבקרה המותקנות היום כוללות מידע רב המיועד להיות זמין הן למכלולי המערכת השונים והן למפעיל או מפקח במתקן הייצור .אך שיטת עבודה נוכחית "בולמת" את זמינות ורצף המידע העדכני. מערכות עכשוויות בעלות חיווט קשיח ומספר רב של כבלים פזורים על רצפת ייצור גורמות לסרבול רב באיתור תקלות באופן מיידי בתקשורת ובפעילות תחנה עצמה. בנוסף לכך חוסר תקשורת ישירה עם דרגות בכירות בעלות החלטה במקרים קריטיים(בזמן תקלה שיכולה לגרום לנזק כלכלי כבד) מהווה בעיה שחוזרת על עצמה ופגעת ביכולות עתידיות של החברה.    בעבודה זו אנו ננסה להתאים מערכת דור העתיד שתפקידה לבקר על תהליך הייצור בצורה סימולטאנית ורציפה. זוהי מערכת בקרה מבוזרת מבוססת תקשורת אל-חוטית.
היום בנושא רמתם וזמינותם של הנתונים התחזק הצורך ביצירת סטנדרטים אשר יאפשרו למתכנן גמישות בבחירת ציודי הקצה ומכלולי הבקרה השונים תוך שמירה על "חופש הביטוי"  של האביזרים והחלפת המידע ביניהם. כוחות אלו הביאו לפיתוחם של פרוטוקלי תקשורת שונים המיועדים לחיבורם של אביזרי מכשור, חישה ובקרה, וידועים בשמם הכללי Field  Bus.
פרוטוקולים אלו באים לידי ביטוי בשיטת בקרה חדשנית והיא מערכת תקשורת אל-חוטית.
יתרה  מכך יש  לציין כי שיטות אלו תפתורנה בעיות החיווט של רת"מ (רשת מקומית או LAN) והסרבול שקיים היום במערכת ותתרום רבות לבטיחות בעבודה וניצול יעיל של זמן הבקרה.
הכוונה של רת"מ היא לא רק להחליף חוטי נחושת אלה את התקשורת ארגונית של המפעל.
הכוונה היא ליצור חלופות נתונים בזמן אמת עבור התקנים שונים, אשר ללא שימוש ברת"מ אל-חוטית היו נדרשים לפעול בצורה מקוטעת, מנתית, כלומר קליטת נתונים כאשר ההתקן מנותק מן הרשת, ואחר כך הפסקת עבודה איסוף נתונים וחיבור התקן לרשת לסנכרון-ביצוע שידור וקליטה של הנתונים שנאספו.
חוסר זמינות המידע והצורך בתגובה לתקלות ברצפת ופסי הייצור מצריכה מאתנו טכנולוגיה מתוחכמת נוספת אשר תהיה מבוססת על עיקרון מערכות בקרה מבוזרות בשיטת Gsm Control מערכת זו מאפשרת לנו להישאר בקשר רצוף עם המתקנים השונים במערכת הבקרה בין אם אנו בעבודה או בחופשה. מערכת זו מאפשרת למתכנני/ מתכנתי המערכת ליצור קישורים בין תוכנת הבקרה לטלפונים ניידים של אנשי תפעול ואחזקה. מכאן אם קיימת תקלה במתקן המערכת תשלח הודע לכתובת המדויקת(טלפון נייד) של טכני שיוכל לטפל בה.
  בנוסף ליתרונות הבולטים במערכות החדשות ,לפני החלטה סופית על הכנסתם יהיה צורך בניתוח כלכלי לפתרונות אלו. בפרקים הבאים ננתח את הכדאיות מבחינה טכנית וגם מבחינה כלכלית ונשווה בין הפתרונות האופטימאלים בין שתי ההצעות של ספקי מערכות אלו.