שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגיל הרך

תקציר העבודה

מבוא
אין ספק כי שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל מעמיד בפני המורים והמחנכים אתגר גדול. לא רק בהטרוגניות שבכיתה, אלא גם בדרכי ההתערבות המגוונות אשר קיימות כעזר להתמודדות עם אוכלוסייה מגוונת זו. גן הילדים הוא מסגרת חינוך לילדים בגיל שלפני בית הספר. ישנה חשיבות רבה לעבודת הגננת בזיהוי ואבחון מוקדם של ילדים חריגים ובהתערבות טיפולית במסגרת הגן כהכנה לקראת קליטתו בעתיד של הילד בבית הספר. בעבודתי אסקור את השילוב באופן כללי ואת גלגולו לאורך השנים בעולם ככלל ובישראל בפרט. אתמקד בשילוב בגיל הרך על היבטיו השונים תוך הסבר אודותיו. זאת ועוד, אבחן את נושא השילוב בגיל הרך בראי המחקר והספרות המקצועית תוך עיון באספקטים שונים ביישום השילוב בגיל הרך בפועל. פן נוסף אשר יסקר הוא עמדותיהם של אנשי חינוך אודות שילוב בגיל הרך וכן, עמדותיהם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.