תיאור וניתוח יצירת האומנות: "בית קפה לילי מבפנים" של ואן גוך הכוללת רקע על ואן גוך, תקופת ארל, תיאור היצירה, טכניקה וסגנון, קומפוזיציה, איקונוגרפיה, הבעה ופרטים מויזואליים. ניתוח המאמר וניתוח יצירת העצים האדומים של מוריס ולאמנק- עבודה !!!

תקציר העבודה

תוכן עניינים
רקע על ואן גוך …2
תיאור וניתוח היצירה -.3-6
ניתוח מאמר: From “Passions” to “Passion”: Visual and Verbal Puns in The Night Cafe-…7-9
דעה אישית וביקורת על היצירה והמאמר –10 אומן שהושפע מואן גוך- מוריס דה ולאמנק -.11
יצירה בהשפעת וינסנט ואן-גוך: "העצים האדומים/ מוריס דה- ולאמנק -.12-13
ביבליוגרפיה -14
רקע על ואן גוך ואן-גוך נולד בצונדרט , עיירה קטנה בהולנד, בן לאנה קורנליה קרדבנטוס ותאודורוס פן חוך. בילדותו הושפע מאוד מאביו שהיה כומר פרוטסטנטי ומאוחר יותר אף הלך בעקבותיו. ואן-גוך החל בגיל 16 לעבוד ב"חופילטור" שזו חברה לסחר באמנות. מאוחר יותר הצטרף לחברה גם אחיו הצעיר תיאו, אליו היה ואן-גוך קרוב מאוד. השניים שמרו על קשר בעזרת מכתבים במהלך שנים רבות אחריכן. כחלק מעבודתו נשלח ללונדון ולפאריס ב-1873
ושם החל להתעניין בדת.
ב-1876
פוטר מעבודתו בשל חוסר מוטיבציה ככל הנראה בשל התעמקותו בתחום הדתי כיוון שהזדהה באופן ניכר עם הבאים לכנסייה. לאחר שפוטר עבד זמן מה כעוזר הוראה במחוז קנט שבאנגליה וב-1877 חזר לאמסטרדם שם החל בלימודי דת (האוניברסיטה הפתוחה, 1981)…                                                                                                                                                                    מבוא על היצירה בקיץ 1888, התחבט ואן-גוך בבעיה: כיצד לתאר בצבעים את החשיכה בציור תמונות לילה? כיצד להגמיש את הצבע שחיוניותו מתקיימת רק בהנגדתו לאור? כיצד לתאר את החשיכה שהיא היפוכו של האור? את הפתרון לבעיה זו מצא ואן-גוך ככל הנראה כשהוא טייל לילה אחד לאורך החוף. "זה לא היה עליז ואף לא עצוב, זה פשוט היה יפה" כתב אחר כך ואן- גוך בהתרגשות לתיאו.
את האווירה הזו הנוצרת על ידי המפגש בין האור הקלוש והחשיכה השולטת מאחוריו הוא ביקש לתאר בציוריו. כדי להסתגל לעבודה באור מלאכותי צייר ואן-גוך בספטמבר 1888 את "בית קפה לילי מבפנים". ארבעה ימים הוא ישן בשעות היום בלבד ובלילה הוא חזר אל הסביבה המדכאת של בית הקפה הזול (ואלתר, 1994).
תיאור וניתוח יצירת האומנות: "בית קפה לילי מבפנים" פרטים מויזואליים:
שם היצירה: "בית קפה לילי מבפנים" – "The Night Café in the Place Lamartine in Arles" שם האמן: וינסנט ואן-גוך תאריך היצירה: ספטמבר 1888 בארל שבצרפת מידות היצירה: 89×70 ס"מ טכניקת היצירה: שמן על בד מקום היצירה: גלריה לאומנות של אוניברסיטת ייל, ניו- הייבן (קונטיקט, ארה"ב)