סמינריון-אי שויון בהתפלגות הכנסות של נשים לפי שנות לימוד ומשלח יד -מדד ג'יני

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר עבודה זו תציג נתונים משנים 2005 ו- 2006 אשר מראים את ייצוג הגברים והנשים בקבוצות שכר באחוזים לפי משלח יד ושנות לימוד ותבחן את אי השויון בהתפלגות ההכנסות של הנשים והגברים בכל קבוצה עם התמקדות בקבוצות הנשים, בעזרת חישוב מדד ג'יני של כל קבוצה. עבודה זו תציג  שבכל זאת יש אי שוויון בייצוג של נשים  בעשירונים העליוניים לפי משתנים של משלח יד ושנות לימוד , אי שוויון בייצוג של מנהלים במשק (בין גברים ונשים), ואי שוויון בחלוקת הכנסות למרות החוקים שמנסים לאכוף זאת .
מעט מחקר הוקדש לבחינת האי שוויון בחלוקת הכנסות של גברים ונשים לפי עשירוני שכר ולפי משתנים כמו משלח יד ושנות לימוד. אומנם ישנם מספיק מחקרים אודות פער בשכר בין נשים וגברים בעלי השכלה זהה לדוגמא אך מעט מחקרים בנוגע לבחינת האי שויון בהתפלגות ההכנסות של גברים ונשים לפי מקצועות כמו מקצועות חופשיים , פקידות, מקצועות אקדמיים וכו'. פער בשכר בין נשים לגברים אינו מעיד בהכרח על שויוניות בחלוקת ההכנסה בתוך קבוצת גברים ונשים בעלי מקצועות חופשיים.
כלומר יכול להיות מצב שאחוז הגברים המשתכרים בעשירון העליון הוא גבוה יותר במקצועות החופשיים אך גם האי שויון בין כל עשירוני ההכנסה של גברים העובדים במקצועות החופשיים הוא גדול יותר מאשר אצל הנשים.
לפניכם עבודה אמפירית המכילה חישוביים עצמיים של מדד ג'יני על בסיס נתונים סטטיסטיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
תוכן עניינים

1 .       הקדמה –עמ'
3
2 .       סקירת ספרות .עמ' 4
3 .       שאלת המחקר והשערות המחקר -..עמ' 8
4 .       שיטת המחקר עמ' 9
4 .1 כלי מחקר .עמ' 9
4 .2 נתוני מקור עמ' 9
4 .3
שיטה -.עמ' 10 5. ממצאים -…עמ'
1 1
6 . דיון ומסקנות ..עמ' 13
7.
ביבליוגרפיה …עמ' 17
8 .
נספחים –עמ' 18