סמינריון בנושא הקשר בין דימוי עצמי ללקויי למידה אצל סטודנטיות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תקציר במחקר נבדק הקשר בין דימוי עצמי, יחס הסביבה ולקות למידה. במהלך המחקר רואיינו שתי סטודנטיות בעלות לקות למידה .
שתיהן למדו במכללת לוינסקי במסלול חינוך מיוחד ושתיהן יזמו אבחון לעצמן בגיל יחסית מאוחר (אחרי צבא).
הממצאים הצביעו על קשר מובהק בין דימוי עצמי, יחס הסביבה ולקות למידה. בנוסף, נראה שוני גדול בדימוי העצמי בתקופות שונות: בילדות עד התיכון ובהווה, התיכון ועד היום.
האבחון שאותו יזמו הנחקרות היה נקודת מפנה עיקרית אשר השפעתו על דימויין העצמי של הנחקרות הייתה גדולה. ניתן היה לראות הבדלים בין ההישגים האקדמיים והחברתיים של הנחקרות בעברן לבין ההווה, כאשר בהווה יש הישגים חברתיים ואקדמיים טובים יותר.
להישגים אלו היה קשר ישיר לדימוי העצמי של הנחקרות: דימוי עצמי חיובי בהווה, מול דימוי עצמי שלילי בעבר.
תוכן העניינים
מבוא. 4
1 . דימוי עצמי 5
1 .1 הגדרות לדימוי עצמי 5
1 .2 דימוי העצמי- מולד או נלמד? (השפעת הסביבה על הדימוי העצמי שלנו) 7
2 . לקויות למידה. 9
2 .1  התפתחות המושג לקות למידה. 9
2 .2 הגדרות ללקויי למידה: 9
2 .3 סוגים של לקות למידה. 10
3 . הקשר בין דימוי עצמי ולקות למידה. 111
3 .1 תקפות הקשר בין דימוי עצמי ולקות למידה. 111
3 .2 הקשר בין סביבה לדימוי עצמי אצל בעלי לקות למידה. 13
4 . השיטה. 14
4 .1 מאפייני המחקר האיכותי: 14
4 .2 הנבדקים. 14
4 .3 כלי מחקר. 14
4 .4 הליך המחקר. 15
4 .5 שיטת ניתוח נתונים. 15
5. ממצאים. 16
5.1 ממצאי המחקר. 16
6 . דיון 20 ביבליוגרפיה. 23
נספחים. 24
נספח מספר 1- פרוטוקול ראיונות.
5 נספח מספר 2- חלוקת הראיונות לקטגוריות ראשונית. 33