גורמים המשפיעים על ביקור גברים בקניון

תקציר העבודה

מטלה בקורס שיטות מחקר הצעת מחקר מפורטת הנושא : מהם הגורמים המשפיעים ביותר על ביקור גברים בקניון מגישים:
1.     רקע
בשנת 1986 הוקם הקניון הראשון בארץ ע"י דוד עזריאלי – קניון איילון ברמת גן. במהלך שנות ה-90 של המאה ה-20 נבנו ברחבי הארץ עוד עשרות קניונים, כמעט בכל עיר מרכזית בארץ.   מקור המילה קניון — קניות וחניון. הקניונים מציעים תחליף למסחר העירוני המסורתי הקיים ברחובות הערים ומספקים לצרכנים תנאים נוחים לביצוע קניות. היתרון של הקניון הוא מרכוז מגוון רחב של חנויות, מסעדות, חדר כושר, מרפאות ושירותים נוספים ובנוסף בעל חניון רחב. מספר המבקרים הממוצע ביום בקניון מוערך באלפי מבקרים.
עם התפתחותם של טכנולוגיות מתקדמות והאינטרנט, הופיעו חלופות לקניה בקניון:
הזמנת מוצרים דרך אתרי האינטרנט הזמנת מוצרים מקטלוגים (חוסך זמן חיפוש יקר).  ישנה התפיסה הרווחת ששופינג הינו בילוי לנשים. המאפיין של אישה הינו ללקט ולאסוף ולכן חוויית הקנייה הנשית הינה לצורך התעדכנות במידע, עריכת סקר שוק ואיסוף של סחורות. לעומת זאת, המאפיין של גבר הינו התמקדות במטרה ולפיכך הקניות שלו מאופיינות בביקור בחנויות בודדות, בעיקר בתחומי עניין ספציפיים.
לפיכך, ישנם הבדלים בדפוסי הקנייה בין גברים ונשים.
אף על פי כן, ישנה חדוות הקנייה הנובעת מעליית האדרנלין בגוף וזו משותפת לשני המינים. תופעה כימית זו מתרחשת ע"פ מומחים עקב תחושה פסיכולוגית של שליטה כלכלית בעת הקנייה.
ישנם גורמים עיקריים המשפיעים על התנהגות הצרכנים הנובעים מהתרבות שבה הוא חי, הסביבה החברתית, מאפיינים תרבותיים, מאפיינים אישיים, מאפיינים פסיכולוגיים.
סגנון חיים:
דפוס חיים בעולם כפי שבא לידי ביטוי בפעילויותיו, בתחומי העניין ובדעותיו של הפרט. –