לקות למידה אצל מתבגרים-קשיים חברתיים ורגשיים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 6049
מספר מקורות 33

תקציר העבודה

מטרת העבודה היא להציג ולבדוק את השפעותיה של לקות הלמידה בקרב מתבגרים בתחום הרגשי והחברתי ולאחר מכן להציג סקירת דרכי טיפול והתמודדות עם קשיים שמעוררת הלקות.
פרק 1, מציג מידע מקיף על מאפייני לקות הלמידה ומוקדש להגדרת לקות הלמידה וביטויה אצל מתבגרים.  המושג "לקות הלמידה" מורכב ויש לו הגדרות רבות. זה מונח כללי, הנוגע לקבוצה מגוונת של הפרעות בשל ליקוי מוחי תפקודי.
ההפרעות באות לידי ביטוי בקשיים ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, לרבות: קריאה, כתיבה וחשבון ובשימוש בהן, ברכישת שפות זרות, בהקשבה ובדיבור. פרק 2, עוסק במאפיינים פסיכולוגיים של גיל ההתבגרות. גיל ההתבגרות הוא תקופת המעבר מילדות לבגרות המאופיין במכלול תהליכי שינוי המקיפים היבטים שונים של התפתחות הפרט.  פרק 3, עוסק  בהיבטים החברתיים  של מתבגרים בעלי לקות למידה. למתבגר לקוי הלמידה, שבאמתחתו ניסיונות כושלים ביצירת חברויות וקשיים בקשרים ובהבנה בין אישית; ההתבגרות הופכת לאתגר קשה ביותר.
פרק 4, מתמקד בדרכי טיפול וסיוע לרכישת מיומנויות חברתיות עבור מתבגרים בעלי לקות הלמידה. למתבגר לקויי למידה יש להקנות כלים להתמודדות עם לחצים בעבודה, הקניית מיומנויות בתקשורת בינאישית והקניית מיומנויות אקדמיות באמצעות הוראה מתקנת, למשל, המתמקדת  בהוראת כשרים אקדמיים לצד כשרים חברתיים ובינאישיים.
את נושא העבודה בחרתי לאחר היחשפות לתכני הקורס ולמאפיינים השונים של לקות הלמידה, המחשבה על מציאות חייו של מתבגר יחד עם המציאות שכרוכה בהתמודדות עם לקות למידה הביאה אותי לרצות להעמיק ולהיחשף יותר למחקר ולידע בתחומים אלו.
תוכן עניינים
תקציר
4 מבוא
5
פרק 1: לקות למידה
6 -10 פרק 2: מאפייני גיל ההתבגרות
1 1-14
פרק 3: מיומנויות חברתיות בקרב מתבגרים לקויי למידה
1 5-17
פרק 4:  פתרונות אפשריים להתמודדות עם קושי ברכישת מיומנויות חברתיות
1 8-19
סיכום
2 0 ביבליוגרפיה
2 1-22