השוואה בין שני סרטים של הבמאי האירני קיארוסטמי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5370
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי הרוח החוג להיסטוריה של המזרח התיכון מעמד האישה באיראן דרך השוואה בין הסרטים 'עשר'        ו'שתי נשים' מוגש במסגרת הסמינריון קולנוע איראני תאריך הגשה: 26.10.2008
תוכן עניינים
1. הקדמה
3
2 .
מבוא …
4
    2.1. איראן – היסטוריה ופוליטיקה — 4
    2.2. הקולנוע האיראני – התפתחותו לאורך ההיסטוריה 5
    2.3. הקולנוע האיראני אחרי המהפכה -. 6
    2.4. נשים באיראן ובקולנוע האיראני -.. 7
3 .
'עשר' ..
8
    3.1. הבמאי – עבאס קיארוסטמי –..  8
    3.2. הסרט 'עשר' .
10
4 .
'שתי נשים' -..
14
    4.1. הבמאית – תהמינה מילאני –… 14
    4.2. הסרט 'שתי נשים' —
15
5.
השוואה בין הסרט 'עשר' ו'שתי נשים' – 18
6 .
סיכום .
21
7.
ביבליוגרפיה -…
22
תקציר למתבונן מן הצד נדמה כי חיי הנשים בעולם הערבי, ובאיראן בפרט, הם חיים של אזרח סוג ב'. אנו רואים בטלוויזיה ושומעים ברדיו על חוקים אשר מגבילים את חופש התנועה, הביטוי, זכויות האדם, חוקים אשר נראים לנו כמשפילים. בסמינריון קולנוע איראני נחשפתי לאיראן מסוג אחר – איראן של תרבות עשירה, איראן של נופים והיסטוריה.  בין היתר נחשפתי לסוג אחר של נשים איראניות – נשים חזקות, אמיתיות, שלא פוחדות מעצמן ומהחברה הפטריאכלית אשר הן גרות בה. נשים אשר מנסות לקרוא תיגר על הקונספציות השגורות וחושפות בפנינו עולם אחר.      את עבודה זו אתחיל במתן רקע כללי על איראן, הקולנוע האיראני והנשים באיראן.
אמשיך בהצגת שני הסרטים אשר אנתח בעבודה – 'עשר' של הבמאי עבאס קיארוסטמי, ו'שתי נשים', של הבמאית מילאני תהימינה.  בפרק האחרון אציג את ההשוואה אשר ערכתי לשני הסרטים – שני סרטים אשר עוסקים בנשים ובמעמדן בחברה הגברית האיראנית – האחד מנקודת מבט של במאי, גבר, והשני מנקודת מבט של במאית, אישה.  בסיכום אציג את מסקנותיי.
     נהניתי לכתוב עבודה זו, מאחר והיא פתחה לי שער לעולם אשר קרוב לוודאי שלא הייתי נחשפת אליו בסיטואציה אחרת. עולם של תרבות ענפה, של שבירת מוסכמות ויציאה מהמסגרת. עולם הקולנוע האיראני ראוי להכרה אשר הוא זוכה לה ולתנופה אשר הוא נמצא בה.