עבודת גמר מנהל עסקים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 4245
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
1.מבוא
3
2 .ניתוח SWOT
4
3 .תמהיל התקשורת השיווקית הקדמה 7
4 .פרסום
8 5.קידום מכירות 9
6 .מכירה אישית
1 1
7.שיווק ישיר
1 3
8 .שימור לקוחות
1 5
9.סיכום
1 7
1 0.נספח
1 8
1 1.ביבליוגרפיה
1 9
חברת א.ספיר הינה חברה שעיקר פעילותה מתבססת על שיווק מערכות גילוי עשן ואש, ציוד חיוני מסוג זה נדרש במבנים רבים:
מבנים ציבוריים(משרדי ממשלה), חברות פרטיות, בתי עסק רבים, וכן בתים פרטיים.
לחברה תחומי פעילות נוספים:
ניהול וביצוע התקנות ואחזקה לפרויקטים בתחום מערכות גילוי וכיבוי אש אוטומטיות.
ייעוץ וביקורת- לפי דרישת מכון התקנים כל מבנה שהותקן בו ציוד לגילוי אש מחויב לבצע מעקב ובדיקת תקינות הציוד כל חצי שנה.
מנהל החברה שימש כמתקין מערכות גילוי עשן בהיותו שכיר במשך תקופה ממושכת, במהלכה רכש ניסיון וידע מקצועי נרחב.
לפני כ-3 שנים הקים את החברה והיא מונה
4 עובדים.
סקירת הענף ענף מערכות גילוי העשן מצוי בתנופה וגדל בקצב מהיר בשנים האחרונות, ציוד חיוני זה אינו מותרות, אלא חובה. הצורך בגילוי שריפה בזמן אמת והיכולת להציל חיים עומד בראש סדר העדיפויות הוביל להתרחבות קהל היעד, אלפי בתי עסק הנפתחים מידי שנה, מבנים ציבוריים וחברות הייטק מחויבות על פי חוק להתקין אזעקות וגלאי עשן.
חברות המשווקות ומתקינות את הציוד נבדקות ונבחנות ע"י מכון התקנים הישראלי (מת"י), ומקבלות אישור רק לאחר עמידה בדרישות התחזוקה השוטפות  של מערכות האיכות בהתאם לדרישות התקן הישראלי והתקן הבין-לאומי ת"י 2000:ISO 9001
בענף זה פועלות  18חברות, ולפי הערכות היקף הזמנות הציוד (ללא התקנתו) מסתכם ב370 מליון דולר.
בעיית הארגון למרות הגידול העקבי במספר לקוחותיה במשך הזמן, החברה אינה ממצה את פוטנציאל הצמיחה הטמון בה, מכיוון שאינה מקדישה מחשבה שיטתית ואמצעים מספקים לתחום בלתי נפרד וחשוב המהווה מקור להרחבת הפעילות והרווחיות שלה- תמהיל התקשורת השיווקית.
עיקר פעילותה בפרסום ושיווק מתרכז בתערוכת הבטיחות, בעקבות המוניטין המכובד  שיצרה ישראל ברחבי העולם (לצערנו), מתקיימת כל שנה תערוכת בטיחות בה מוצגים  מוצרים נרחבים: מצלמות, רכבים וגדרות, וכמובן מערכות גילוי עשן.
בתערוכה זו מקימה החברה ביתן הכולל שילוט, פרוספקטים, ובמהלכה מוצג הציוד וניתן הסבר ללקוחות, כמובן שהקדשת מאמצי שיווק בתערוכה המתקיימת 3 ימים אינה מספיקה, וישנו צורך להקדיש מאמצים רבים ולנקוט בפעילויות קידום שונות לאורך זמן, על מנת להביא את הצרכנים הפוטנציאלים לבחור במוצרי ושירותי חברת א.ספיר.