היעדר מוסר של חברות הליסינג

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4713
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

עבודה מעניינת, ציון 85.
היעדר מוסר של חברות הליסינג הבא לידי ביטוי באיומים על יבואני הרכבים, פגיעה בצרכני הרכב ובהעלאת מחירי הליסינג. קורס: "מוסר בעסקים " מס' קורס: 10523
פבואר : 2009
תמצית הפרקים:
פרק ראשון:
מבוא: בפרק זה אציג את בעיית המחקר – הנהנים והנפגעים ממנה, האם בעיה זו הינה בעיה מוסרית והאם אכן היא פוגעת בלקוחות. פרק שני:
ההיבט ההיסטורי והכלכלי: בהיסטוריה אציג את חברות הליסינג – עברם, דרכי גדילת החברה, נוסף, אציג את הפעילות הכלכלית של החברה, הפעילות החשבונאית והסיבות להעלאת מחירי הליסינג. פרק שלישי:
ההיבט החוקתי: בפרק זה אסקור את מערכת החוקים בישראל, דרכים להתמודדות עם הבעיה המוצגת, כשלון המערכת החוקתית להתמודד עם הבעיה (לדוגמא חוק גילוי נאות) פרק רביעי:
ההיבט המוסרי: בפרק זה אסקור את ההיבט המוסרי, האם הבעיה נובעת מהעובדים בחברה, מהניהול או אולי אפילו מתרבות החברה.ההיבט הרווחי לעומת החשש מנפילה פרטית של הפירמה, הקושי בענף והסיבה לשמה חברות הליסינג חייבות להיות מוסריות כלפי הציבור. הצעות לפתרון הבעיה המוסרית: אסקור דרכים לפתרון, אבחן ואציג את הפתרון האפשרי יתרונות וחסרונות פרק חמישי:
סיכום:
בסיכום אצור קישורים בין כל הפרקים, אסכם את הבעיה והפיתרון. פרק שישי:
ביבליוגרפיה ראשי פרקים :                                                                                            עמוד פרק 1 -4
פרק
2 -5
סעיף 2.1 …5
סעיף
2 .2 -5
פרק 3 -7
סעיף
3 .1 -7
סעיף 3.2 -7
פרק
4 -8
סעיף
4 .1 -8
סעיף
4 .2 -8
סעיף
4 .3 -13
פרק 5 -14
פרק 1: מבוא:
חברות רבות מנסות לייעל ולשפר את מאזן הרווח של החברה, ניסיונות אלו נעשים על פי קוד מוסרי שבין בני אדם וע"י הישענות על תוקף חוקתי מוגדר, הגידול המואץ במספר כלי הרכב הנמצאים בידי חברות הליסינג  הביא להתחזקותן של חברות הליסינג אל מול היבואנים, דבר אשר גורם ליבואנים לחוש לעיתים שלא בנוח, אל מול שלל ההנחות והתנאים אשר עליהם להעניק לחברות הליסינג, חברות הליסינג אינן קונות את כלי הרכב לפי מחיר המחירון אלא בהתאם להסכמים מיוחדים עם יבואני הרכב…
שיקול מרכזי הינו מחיר המחירון של כלי הרכב שכן בהתאם למחיר זה מציינות במאזניהן חברות הליסינג את ערך כלי הרכב המצויים במלאי כלי הרכב המשומשים שלהם, בעקבות עוצמתן של חברות הליסינג לעומת היבואנים, החליטו החברות ליעל את הרווח על גבם של הלקוחות והחלשים, שיטה העובדת כבר שנים ללא ידיעתנו ונחשפו אליה לפני זמן מה באתרי האינטרנט.
הגדלת הרווח מתבצעת ע"י איומים הולכים ונושנים על יבואני הרכב שיעלו את מחירי הרכב, למרות  שהיבואנים יצטרכו לפרסם מחירון חדש לינואר 2009, שמחירי דגמי הצי שלו צמודים באדיקות לקבוצות המחיר הקיימות… זאת בכדי שכלי הרכב שלהם ישויכו רשמית לקבוצת המחיר הרלוונטית, לאחר מכן הם יוכלו לפרסם מחירונים חדשים וגבוהים יותר – עד כמה גבוהים? את זה אנחנו עדיין לא יודעים אולם אפשר להמר על פער של 3%.  באמצעות שיטה זו של העלאת מחירי הרכב, חברות הליסינג מעלים את ערך צי רכביהם, ומאפשרים מכירה במחיר גבוה יותר ורווחים גדולים בעתיד.
פעולה זו של העלאת המחירים פוגעת בלקוחות ובאזרח המבקש לקנות רכב:
באזרח הקטן המשלם סכום שאיננו מתאים לשווי הרכב האמיתי, המחיר הגבוה פוגע במישרין בלקוחות הפרטיים שלמעשה מסבסדים את ההנחות העצומות הניתנות לחברות הליסינג, בעוד שהם קונים את הרכבים לפי הסכמים ביניהם ובין היבואן, במחירים זולים בהרבה והחברות משלמות מחירים גבוהים על צי הרכבים שהן מחזיקות.
במאמר זה אסקור את ההיבט ההיסטורי הכלכלי לתופעה ואסביר מדוע היד הנעלמה של הכלכלה איננה יכולה כנגד פעולה זאת  בנוסף אסביר מדוע הריסון החיצוני אינו יכול לה, לבסוף אסביר את ההיבט המוסרי – היבט זה אמור ללמד אותנו איך החברה אמורה לפעול , באיזה דרך היא אמורה לפעול , ולכן אסביר את תשובתי לנושא – באיזה דרך אמורה חברת הליסינג וענף הליסינג אמור לפעול כדי שהרווחיות מהענף ימשיך להיות גבוה ושמבחינה מוסרית היבואנים , הלקוחות והאזרח הקטן לא יפגעו .
בפתרון אסביר גם למה דרך זאת נכונה כלפי העובדים , הספקים  , הלקוחות , בעלי העניין וכו…כוון שכולם מושפעים בצורה כזאתי או וחרת מפעילות הפירמה ופעולה לא מוסרית יכולה להביא לבעיות בפירמה שישפיעו גם עליהם .