האם היה ניתן למנוע את שביתת המורים הגדולה בשנת 2007?

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3775
מספר מקורות 39

תקציר העבודה

שאלת המחקר : האם היה ניתן למנוע את שביתת המורים הגדולה בשנת 2007?    תוכן עניינים
1.      מבוא -2
2 .      הגדרת המושג שביתה –3-4
3 .      מי רשאי להכריז על שביתה -4
4 .      סוגי השביתות הקיימות -.5-6
5.      טענות ודרישות הצדדים בסכסוך שנוצר -6
5.1 טענות ודרישות המורים -…6-8
5.2 טענות ודרישות הממשלה –8
6 .      נזקי השביתה -8-9
7.      תוצאות השביתה 9-10
8 .      סיכום ..11
9.      ביבליוגרפיה -12-13

1 . מבוא:
בשנת 2007 התקיימה  אחת מהשביתות הגדולות במדינה והשביתה הגדולה ביותר במשרד החינוך. שביתה זו הייתה שביתת המורים העל יסודיים. הצדדים בשביתה היו המורים ששיכים לארגון המורים מצד אחד ואילו מהצד השני היה האוצר (הריבון). בעבודתי רציתי לחקור ולבדוק האם ניתן היה למנוע את שביתת המורים שנערכה מעל ל- 60 יום שבמהלכה כ- 550 אלף תלמידים הסתובבו ברחובות ולא למדו בבתי הספר.
הפרק הראשון בעבודתי הינו המבוא.
הפרק השני יעסוק בהגדרת המושג "שביתה" . השביתה הינה מאבק מקצועי, שנועד למנוע פגיעה בעובדים, או לחילופין, לשפר את תנאיהם בזמן העבודה או בעת עזיבת העבודה. במדינת ישראל מתקיימות שביתות רבות.
בפרק השלישי אגדיר מי רשאי להכריז על שביתה ומתי ניתן לשבות, ואתן הסבר כללי על ארגון המורים שזהו האיגוד המקצועי של המורים ששבתו.
בפרק הרביעי אגדיר ואסכם את הסוגים העיקרים של השביתה בעולם ובישראל בפרט. בפרק החמישי אסכם את טענות ודרישות הצדדים , הן מבחינת המורים והן מבחינת הממשל (הריבון), בפרק השישי אסכם את הנזקים ששביתת המורים הגדולה גרמה ובדוק את ההשפעה לטווח ארוך ,בפרק שבע אסכם את תוצאות השביתה ואת ההסכם שחתמו הצדדים ובפרק האחרון אסכם את העבודה ואתן את דעתי.
על כן, נשאלת השאלה האם היה ניתן למנוע את השביתה הגדולה בשנת 2007? האם היה צריך כל כך הרבה זמן כדי לפתור עימות זה?