התפתחות יכולתם של תלמידי כיתה א' בפתירת משוואות החיבור עד 18

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4983
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

העבודה עוסקת בעובדת החיבור הבסיסי לצירופים בגבול 18 לתלמידים בגיל 6, תלמידים שכבר התחילו ללמוד חשבון בבית הספר.
הסמינר קיבל ציון 91
סמינריון חיבור עד- 18
תוכן עניינים
מבוא:  -.3
הפעילות:   .8
האכלוסיה:  8
ממצאים:  ..9
דיון:   -..10 סיכום:   -12
ביבליוגרפיה:   –.13
נספח:  -.14
מבוא:
העבודה עוסקת בעובדת החיבור הבסיסי לצירופים בגבול 18 לתלמידים בגיל 6, תלמידים שכבר התחילו ללמוד חשבון בבית הספר. בשלבים הראשונים של הוראת החשבון, לימוד המספרים ופעולות החיבור נעשה באמצעות מערכת סמלים גרפיים ובאמצעות מודלים שונים המדגימים את הנושאים הנלמדים. זאת לאור ההנחה המקובלת על החוקרים בתחום המתמטיקה והעוסקים בהוראה, ששימוש במגוון מערכות ייצוג תורם להבנה טובה יותר של הנושאים הנלמדים. עם זאת, נמצא ששימוש במגוון מערכות ייצוג בתהליך ההוראה יוצר מצב למידה מורכב. המורכבות נובעת, בין השאר, מכך שהיכולת של התלמיד להבחין בין האובייקט המיוצג לבין המשמעות שאותו אובייקט מייצג מותנית בהתפתחותה של החשיבה הסימבולית, ביכולת להבחין בין תכונות מערכת הייצוג המשמעותיות לנושא הנלמד לבין אלו שאינן משמעותיות לייצוגו וכן, ביכולתו לבצע פעולה של תרגום בין מערכות הייצוג השונות ובינן לבין המשמעות של המושא המיוצג.