תקשורת ודעת קהל. התהוות דעת קהל,המאפיינים של המרחב ציבורי, הון חברתי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2007
מספר מילים 988
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלת מנחה 11

1 .
א. התנאים הדרושים להתהוות דעת קהל:
נושא שנוי במחלוקת – נושא שיש כלפיו הסכמה לא יצור דעת קהל, לכן הנושא צריך להיות שנוי במחלוקת וליצור קבוצת בעד ונגד.
רלוונטיות של הנושא – הנושא צריך להיות רלוונטי לאותה חברה או לפחות לקבוצה מסוימת בתוך החברה. רלוונטי לגבי אותו אדם המביע את הדעה.
חלקים משמעותיים בחברה יביעו את דעתם על הנושא – פוליטיקאים, עיתונאים, מפורסמים, גורמים בעלי כוח בחברה אשר מביעים את דעתם בנושא מסוים, יוצרים הד ציבורי.
תודעה של קהל – הקהל צריך להיות מודע לכך שבכוחו לפעול, להשפיע ולהיות מעורב. הקהל צריך להיות מודע לכך שהוא קהל, מוכן להביע עמדה כקהל (תודעה מעמדית).
הדעות זוכות לביטוי ציבורי – דעת הקהל צריכה להיות פומבית וגלויה. דעה שלא מקבלת ביטוי בתקשורת ההמונים או בתקשורת הבינאישית , כאילו לא קימת.
ב. מתוך הכתבה "זכות הצעקה, העיתון של משתתפי תכנית ויסקונסין בירושלים", ניתן לומר כי הקשיים והמצוקה של משתתפי ויסקונסין מצליחים לעורר דעת קהל. הדברים מועברים בתפוצה דרך העיתון ומשיגים חשיפה גדולה, הבעיה פומבית וגלויה, הנושא רלוונטי, ונוגע להמונים בארץ אשר נמצאים במצוקה …
העבודה ללא מקורות