ניתוח שיטת הוראת הקריאה - מפתח הקסם

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 8095
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תיאור שיטת הקריאה
4
1 .1.           עקרונות חשובים של השיטה
4
1 .2.           המודל עליו השיטה מבוססת 5
1 .3.           מה כוללת השיטה 5
1 .4.           פעילויות נוספות המוצעות בשיטה
6
1 .5.           הייחודיות של השיטה 7
ניתוח השיטה על פי הפרופיל הגרפי של פרופ' גיליס ועל פי דו"ח ועדת הקריאה 9
מערך שיעור
1 1
תצפיות
1 3
4 .1.           תצפית ראשונה של 1
1 3
4 .2.           תצפית שנייה של 1
1 9
4 .3.           תצפית ראשונה של 2+3
2 3
4 .4.           תצפית שנייה של 2+3
2 6
4 .5.           תצפית ראשונה של 4
2 8
4 .6.           תצפית שנייה של 4
3 0 יתרונות וחסרונות של השיטה
3 4
נקודת מבט אישית
3 6
6 .1.           נקודת מבט של 1
3 6
6 .2.           נקודת מבט של 2
3 7
6 .3.           נקודת מבט של 3
3 7
6 .4.           נקודת מבט של 4
3 8
ביבליוגרפיה
3 9
נספחים
4 0
8 .1.           א' – מערך שיעור
4 0
8 .2.           ב' – משחק דומינו
4 1
8 .3.           ג' – נספח לתצפית שנייה של 1
4 2
8 .4.           ד' – ראיון שם המורה מהתצפית של 1
4 4
8 .5.           ה' – מבדקים לתצפית הראשונה של 2+3
4 5
8 .6.           ו' – דפי עבודה לתצפית הראשונה של 2+3
4 7
8 .7.           ז' – דפי עבודה לתצפית השנייה של 2+3
4 9
8 .8.           ח' – ראיון עם המורה מהתצפית של 2+3
50
8 .9.           ט' – תמונות מהתצפית הראשונה של 4
51
8 .10.       י' – תמונות מהתצפית השנייה של 4
52
8 .11.       יא' – דפי עבודה מהתצפית השנייה של 4
54

1 .      תיאור שיטת הקריאה
1 .1.  עקרונות חשובים של השיטה רכישת קריאה ב- 3 מהלכים- שיטת ההוראה שפותחה ב"מפתח הקסם", מציעה דרך הוראה פשוטה וקלה- הן להוראה והן ללמידה. מהלך 1 – בחוברת 1 לומדים תנועה אחת וחלק מן העיצורים (האותיות).
מהלך 2 – בחוברת 2 לומדים תנועה אחת נוספת ואת יתר העיצורים.
מהלך 3 – בחוברת 3 לומדים את כל יתר התנועות בשילוב עם כל העיצורים.
הגישה המאוזנת – שיטת ההוראה משלבת עקרונות של השיטה הפונטית ושל השפה כמכלול. השיטה הפונטית כמו הכשרה יסודית של המודעות הפונולוגית והכרת שמות האותיות, הוראה ישירה ומפורשת של הקוד האלפביתי וטיפוח כישורי זכירה של התבנית האורתוגראפית של המילה. השפה כמכלול הכוונה לחשיפה מרובה לסוגי טקסטים טבעיים, רלוונטיים ואותנטיים מעולמם של הילדים תוך פיתוח השפה המדוברת והכתובה.