סמינריון - השימוש באינטרנט אצל ילדים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 14273
מספר מקורות 45

תקציר העבודה

סמינריון, השימוש באינטרנט אצל ילדים תוכן עניינים:
חלק א': א. מבוא- כללי הצגת הנושא                                                                         עמ' 2
א.1. יתרונות וחסרונות של שימוש ילדים באינטרנט                                        עמ' 3
חלק ב': ב. זכויות יסוד מול הגנה על ילדים ובני נוער:                                                  עמ' 11
ב.1. חופש הביטוי ברשת                                                                               עמ' 11
ב.2. הזכות לפרטיות באינטרנט והפגיעה בפרטיות ילדים ונוער                                    עמ' 13  ב.3. לשון הרע                                                                                              עמ'
1 4
חלק ג': ג. מקרי אלימות כלפי ילדים בעקבות האינטרנט:
ג.1. רצח הנער אופיר רחום                                                                           עמ' 16
ג.2. פדופיליה                                                                                               עמ' 18  ג.3. עבירות מין                                                                                            עמ' 21  ג.4. ילדים מהמרים באינטרנט                                                                      עמ' 22
ג.5.  התאבדות בני נוער בעקבות הרשת                                                          עמ' 24
חלק ד': ד. הגופים/האמצעים למניעת האלימות שנגרמת בעקבות האינטרנט:
ד.1. סעיף 3 לחוק המחשבים                                                                         עמ' 27
ד.2. פעילות המשטרה והמשמר האזרחי                                                         עמ' 27
ד.3. עמותות (עמותת אשנ"ב, עמותת עלם ועמותת סה"ר)                                 עמ' 29
ד.4. פעילויות הסברה בבתי הספר                                                                 עמ' 32
ד.5. שימוש בכלי תוכנה                                                                                עמ' 40 ד.6. כללי בטיחות המופצים באינטרנט                                                           עמ' 41  ד.7. פעילויות ספקי האינטרנט והמחלוקות                                                     עמ' 43  חלק ה':
סיכום ומסקנות                                                                                           עמ' 47
חלק א':
א.1. מבוא- הצגת הנושא השימוש באינטרנט החל בשנות ה- 60, כרשת תקשורת במשרד ההגנה האמריקאי. השימוש המאסיבי באינטרנט החל בתחילת שנות ה- 90, עם התפתחות הרשת (web), אשר הקלה על מציאת מידע באופן מקוון (online). כיום, מיליוני אנשים ברחבי העולם מחוברים לאינטרנט. אף גורם–  מדינה, ארגון, חברה או יחיד, אינו אחראי על האינטרנט ולאף אחד אין בעלות או שליטה עליו. רשת האינטרנט מאפשרת גישה למידע מגוון. מידע זה עשוי לקדם את החינוך, המדע והטכנולוגיה וכן את המסחר ואת הכלכלה. באינטרנט אין גבולות גיאוגרפיים, אין לו התחלה ואין סוף, והוא אינו מבדיל בין המינים, הדתות והגזעים. רשת האינטרנט משלבת  מס' מאפיינים הקיימים בכל אחד מן הבאים:
כמו שירות הדואר- האינטרנט מאפשר לשלוח מכתבים דרך הדואר האלקטרוני (e-mail); כמו הטלפון, האינטרנט מאפשר למשתמשים לשוחח עם אנשים אחרים דרך קבוצות דיון או דרך אתרי צ'אט (שיחות); כמו הספרייה- האינטרנט מכיל מידע כמעט על כל נושא אפשרי, באמצעות ספרים, מאמרים, וידאו והקלטת מוזיקה; כמו העיתון- כך האינטרנט מספק מידע חדש כל יום, כולל חדשות מהעולם ומידע בתחומי עסקים, ספורט, טיולים, בידור, פרסומות וכדומה.
האינטרנט הוא אמנם כלי חיוני בימינו, אולם, כמו בכל דבר טוב, יש בו גם צדדים שליליים שיש להיות מודע להם, על מנת לדעת כיצד להימנע מהם וכיצד להילחם בהם. עובדה זו מקבלת משנה תוקף בכל הנוגע לאוכלוסיית הגולשים מקרב הילדים ובני-הנוער. האינטרנט אינו רק חלון, שדרכו ילדים יכולים להיכנס לעולם המידע, אלא הוא עלול להיות לעתים, פתח כניסה לגורמים שעלולים לפגוע, בצורות שונות, במשתמשים אחרים. כמו מרבית ההורים, המחנכים את ילדיהם כיצד להתמודד עם זרים, אלו סרטים מותר לראות בטלוויזיה או בקולנוע ולאלו מקומות מותר להם ללכת, חשוב לקבוע מערכת נורמות וחוקים דומים לילדים כאשר אלו משתמשים באינטרנט, ולהיות מודעים לשימוש שהם עושים בו.
ניתן לומר כי למעשה, אף אחד לא יכול לפגוע בבני-הנוער ובילדים דרך האינטרנט, אלא אם "פותחים בפניהם את הדלת" ולא שומרים על כללי בטיחות בסיסיים, אשר יפורטו בהמשך.
על ההורים לוודא, שהגלישה ברשת אינה באה במקום מחויבויות הכרחיות אחרות, (הכנת שיעורי בית) או כתחליף לפעילויות חברתיות או לעיסוקים חיוביים אחרים.
   מטרת הסמינריון אינה להמליץ למנוע את השימוש באינטרנט, מאחר וכפי שנזכר לעיל- לאינטרנט יש יתרונות רבים. המטרה היא להסביר את היתרונות והחסרונות של הגלישה באינטרנט לילדים, את הסכנות הקיימות וכיצד יש להימנע מהן.
העבודה ללא רשימה ביבליוגרפית. אזכור מקורות בהערות שוליים בלבד