עבודת גמר מחקר שיווקי - הגדלת המכירות בסניף איקאה נתניה

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 5847
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא. 2
"איקאה" – רקע כללי 2
ההיסטוריה של סניף "איקאה" נתניה: 3
חקר שוק. 5
הקדמה. 5
מטרת המחקר. 6
יעדי המחקר. 6
שאלות המחקר. 6
סביבת המחקר. 6
אוכלוסיית המחקר. 6
השערות המחקר. 6
כלי המחקר. 6
שיטת הדגימה. 7
גודל המדגם. 7
אילוצי המחקר. 7
תקציר מנהלים. 8
תקציר ממצאים. 8
תקציר ומסקנות. 9
תקציר המלצות. 9
שאלון המחקר. 10 עיבוד הממצאים. 14
עיבודים נוספים. 49
צלווח בין השאלות: 51
בבליוגרפיה. 53
חקר שוק הקדמה מחקר שווקים הוא איסוף ואספקת מידע למקבלי החלטות שתפקידו לשפר את פוטנציאל ההצלחה של החלטותיהם.
פירמה יכולה לקבל החלטות על סמך אינטואיציה ללא איסוף מידע כלל או על בסיס מחקר בו נאסף מידע שיווקי באופן חד פעמי.
נוהגים לחלק את המידע השיווקי לשני משתנים:
משתנים בלתי תלויים- הם משתנים שחלקים נמצאים בשליטת הפירמה או מנהליה כמו תקציב מכירות, פרסום, זמינות הפצה או גודל צוות המוכרנים.
משתנים תלויים- יכולים להיות היקף מכירות, גודל נתח שוק או רמת מודעות הציבור לפירמה.
מחקר שיווק הוא למעשה תכנון, איסוף, ניתוח ודיווח שיטתי של נתונים וממצאים המתאימים למצב שיווקי ייחודי לפניו ניצבת הפירמה.
הנתון שהצטבר מתחלק אף הוא לשניים:
אינפורמציה ראשונית- אלו נתונים שנאספו באופן מיוחד עבור הפירמה ומתרכזים באופן ממוקד בבעיה שהוגדרה.
היתרון הגדול האינפורמציה זו היא באובייקטיביות ובמיקוד המידע.
חסרונו בכסף ובמשאבים שעל הפירמה להשקיע ולעיתים זמן הביצוע ארוך מאוד.
אינפורמציה משנית- מידע שכבר קיים בשוק, לא נאסף במיוחד עבור הפירמה אך אפשר להשתמש בו. היתרון בסוג כזה של מידע הוא קלות השגתו והיותו זול.
חסרונו בכך שיתכן והמידע שנאסף כבר לא רלוונטי או שעבר זמנו ואינו קשור ישירות לפירמה.
ניתן לחלק מחק שיווק יעיל לחמישה שלבים עיקריים:
הגדרת הבעיה ויעדי המחקר.
פיתוח תוכנית המחקר.
איסוף מידע ניתוח מידע הצגת הממצאים .
מטרת המחקר במסגרת מטרת המחקר אנו מתארים את הנושא בו הפרויקט עוסק.
מטרתה ביסודה היא לאסוף את האינפורמציה לצורך קבלת החלטות.
מטרת המחקר שלנו קידום מכירות ב"איקאה" סניף נתניה אזור תעשייה פולג הגברת המכירות של סניף איקאה נתניה.
יעדי המחקר יעד המחקר "מתרגם" את המחקר למטרות משנה רלוונטיות.
יעדי מחקרנו הם:
·       מציאת הגורמים המשפיעים על החלטת הרכישה של לקוחות הסניף.
·       התאמת אסטרטגיה שיווקית למצב קיים.
שאלות המחקר ·         מהם הגורמים המשפיעים ביותר על החלטת הרכישה של הלקוח?
·         מהו פרופיל הצרכן המקובל בסניף?
כיצד ניתן לשמור / להגדיל את שביעות רצון הלקוחות?
סביבת המחקר תהליך איסוף המידע יבוצע בחנות "איקאה" נתניה באזור תעשייה פולג נתניה. האיסוף יבוצע מקהל לקוחות החנות על מנת להבטיח את מיקוד המידע.
אוכלוסיית המחקר אוכלוסיית המחקר הם מבקרי ולקוחות החנות, אנשים שקנו וביקרו בפועל באיקאה.
השערות המחקר ·         קיים קשר בין הגורמים המשפיעים בהחלטת הרכישה לבין הרכישה של הלקוחות.
·         יש קשר חיובי בין שימור הלקוחות לבין גידול שביעות רצון הלקוחות.
·         ייצא קשר ישיר בין רמת ההכנסה לבין מספר הרכישות בשנה.
כלי המחקר שאלון חצי מובנה ושאלון מובנה. שאלון מובנה מאחר ואנו רוצים שעל רוב השאלות הנשאלים יענו באותו סדר ושאלון חצי מובנה מאחר ויחד עם זאת אנו רוצים לתת לנשאל לענות על השאלה בשפתו.
שיטת הדגימה מדגם לא אקראי נוחות, בחרנו במדגם זה בו אנו בוחרים את הנגישים ביותר מקרב האוכלוסיה בכדי לקבל מהם מידע. בחרנו במדגם זה ולא במדגם אקראי מאחר ובמדגם זה אנו מגיעים ישירות לאוכלוסיית המחקר הרלוונטית למחקרנו שהם מבקרי ורוכשי מוצרי "איקאה".
גודל המדגם המדגם היא קבוצת הנשאלים אשר מהם תאסף האינפורמציה ועל פי האינפורמציה נענה על מטרת המחקר.
ישנן נוסחאות רבות לקביעת גודל המדגם אחת מהן היא :
אילוצי המחקר מאחר ומחקרנו מוגבל בזמן ואנו סטודנטים אשר מוגבלים מבחינה כספית אנו נבצע את המחקר על 100 נשאלים ולא יותר.